فلسطین و نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در نگاه نخبگان صرب

چند تن از اندیشمندان و صاحبنظران صرب درمصاحبه با شبکه Serbia&World صربستان دیدگاه های خود را در باره نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه و نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاههای آمریکا بیان کردند.

چند تن از اندیشمندان و صاحبنظران صرب درمصاحبه با شبکه Serbia&World صربستان دیدگاه های خود را در باره نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه و نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاههای آمریکا بیان کردند. در این گزارش تلویزیونی آمده است:

رنج مردم فلسطین از سال 1948 با ایجاد اسرائیل آغاز شد. درک تاریخ طولانی وقایع در خاورمیانه و شرایطی که مردم فلسطین در آن زندگی می کنند و مبارزات آنها برای چندین دهه بسیار مهم است. - فلسطینی ها رنج مردم فلسطین را (نکبه) که در زبان عربی به معنای مصیبت - فاجعه است، درباره درگیری کنونی در نوار غزه می نامند. آنها نه تنها قربانی خشونت فیزیکی هستند، بلکه با از دست دادن خانه، اعضای خانواده، دسترسی به مراقبت های اولیه بهداشتی و حتی توانایی محافظت از فرزندان خود مواجه هستند. با وجود این، سرنوشت آنها اغلب در رسانه های جهانی مورد توجه قرار نمی گیرد یا نادیده گرفته می شود. به نظر می رسد افکار عمومی جهان به این تصاویر رنج عادت کرده اند. گویی به طور جمعی از درد آنها مصون شده ایم و آن را امری اجتناب ناپذیر یا عادی می دانیم. این عادی سازی رنج عمیقاً آزاردهنده است. ما باید از خود بپرسیم که چرا برای حمایت از نقض حقوق مردم فلسطین با شدت بیشتری واکنش نشان نمی دهد. آیا این به دلیل فاصله جغرافیایی، تفاوت های فرهنگی است یا بیش از حد زیر بار مشکلات خود غرق شده ایم؟ - مبارزه آنها برای بقا، عزت و حمایت از کودکان مستحق همدردی بیشتر با مردم فلسطین است.

رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، پس از اعتراض دانشجویان آمریکایی، نامه‌ای ارسال کرد. از صاحب نظران صرب پرسیدیم این نامه  را چگونه ارزیابی می کنید؟ ارزیابی و نظر شما در مورد واکنش های جهانی به حملات و جنایات مستمر اسرائیل علیه فلسطینی ها به ویژه در مورد اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اعتراضات در سراسر جهان چیست؟ به نظر شما این اقدام تا چه اندازه می تواند جبهه حامیان فلسطین را در جهان تقویت کند؟

منبع: https://www.youtube.com/watch?v=Z33hW_V-eo4

1403/05/25

کد خبر 20689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =