سیصد دانشجوی قزاق بورسیه ترکیه شدند

وزارتخانه علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان اعلام کرد: "در طول مدت فعالیت این برنامه، بیش از نه هزار دانشجو از قزاقستان بورسیه آن را دریافت کرده و این فرصت را داشته‌اند که در دانشگاه‌های برتر ترکیه تحصیل کنند. فهرست دانشجویان قزاقستانی که برای سال تحصیلی جاری بورسیه دریافت کرده‌اند، در ماه آگوست منتشر شد."

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه توسط 300  دانشجوی قزاقستانی

در سال تحصیلی 2024-2025، 300 دانشجوی قزاقستانی این فرصت را پیدا کردند که در دانشگاه‌های دولتی ترکیه در چارچوب برنامه بورسیه (Türkiye Bursları) که توسط جمهوری ترکیه اجرا می‌شود، تحصیل کنند. آژانس کازاینفورم این خبر را با استناد به وزارت علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان منتشر کرده است. این برنامه یکی از ابتکارات کلیدی با هدف حمایت از دانشجویان خارجی است که بودجه کامل برای تحصیلات عالی در ترکیه را برای آنها فراهم می‌کند.

برنامه  بورسیه های ترکیه ((Türkiye Bursları از سال 1991 فعال بوده و هدف آن جذب متقاضیان با استعداد از سراسر جهان است.وزارتخانه علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان اعلام کرد: "در طول مدت فعالیت این برنامه، بیش از نه هزار دانشجو از قزاقستان بورسیه آن را دریافت کرده و این فرصت را داشته‌اند که در دانشگاه‌های برتر ترکیه تحصیل کنند. فهرست دانشجویان قزاقستانی که برای سال تحصیلی جاری بورسیه دریافت کرده‌اند، در ماه آگوست منتشر شد."

نکته: یکی از روش های تبلیغات برای جذب دانشجویان اعطا بورسیه های دولتی کشورها است و این روش با تبلیغات رسانه ای گسترده انجام می شود.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج. ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع: https://www.inform.kz/ru/300-kazahstanskih-studentov-poluchili-granti-turtsii-3b7ebf

کد خبر 20794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =