افزایش ۳۵ درصدی درآمد گردشگری زیمبابوه

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، خاورمیانه با رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا، قوی‌ترین رشد نسبی را تجربه کرده است.

درآمدهای گردشگری زیمبابوه با افزایش ۳۵ درصدی، به ۲۴۱ میلیون دلار رسید

در پی رشد ورود گردشگران بین‌المللی و داخلی، درآمدهای گردشگری زیمبابوه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۴۱ میلیون دلار افزایش یافت که نسبت به ۱۷۸ میلیون دلار در سه‌ماهه مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد رشد نشان می‌دهد.  بر اساس بودجه میان‌مدت و بررسی اقتصادی سال ۲۰۲۴ که هفته گذشته توسط موسسه مالی، توسعه اقتصادی و ترویج سرمایه‌گذاری ارائه شد، زیمبابوه توانایی میزبانی رویدادهای جهانی از جمله کنفرانس‌ها را به نمایش گذاشته که به گسترش صنعت گردشگری این کشور کمک کرده است.

این افزایش درآمد به دلیل ورود گردشگران بین‌المللی، افزایش پروازهای خطوط هوایی به زیمبابوه و ارتقای پایدار کشور به عنوان یک مقصد گردشگری نسبت داده می‌شود. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که رشد بخش گردشگری به دلیل تحولات مثبت در صنعت گردشگری جهانی و داخلی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، به ۱۲ درصد برسد. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، خاورمیانه با رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا، قوی‌ترین رشد نسبی را تجربه کرده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، انتظار می‌رود گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به طور کامل به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد. صنعت گردشگری با افزایش ۸۳ درصدی گردشگران در نیمه اول سال جاری، سریع‌ترین بخش در حال رشد اقتصاد به شمار می‌آید.

باربارا رودزی، وزیر صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی، که میزبانی این رویداد را از طرف دولت بر عهده داشت، در اولین مجمع منطقه‌ای گردشگری سازمان ملل متحد تحت عنوان "غذا برای آفریقا" که در آبشار ویکتوریا برگزار شد، گفت: "استراتژی گردشگری بر اساس دیدگاه رئیس‌جمهور منانگاگوا به پیش می‌رود و انتظار می‌رود زیمبابوه تا سال ۲۰۳۰ یا زودتر به یک اقتصاد با درآمد متوسط بالا دست یابد. " وزیر رودزی همچنین افزود: رشد قابل توجهی که در صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی زیمبابوه مشاهده می‌شود، نتیجه راهبرد صنعتی جدید این وزارتخانه است که تمرکز بیشتری بر میراث کشور دارد.

https://www.businessweekly.co.zw/tourism-receipts-up-35pc-to-us241m-during-first-quarter/

کد خبر 20857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =