۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
مسابقه بین المللی ترامیا کورته،و فشن سنتی ایتالیا و ایران

به گزارش خبرگزاری اسنا-ایتالیا،بیش از پنجاه استاد کار هنر نساجی که از ایتالیا، کانادا، آلمان، هلند، گرجستان، سوئیس، ایالات متحده و بریتانیا در سالا باگانزا (پارما) گردهم آمده اند، تا بار دیگر آثار خود را در از 7 تا 15 سپتامبر به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری اسنا-ایتالیا،بیش از پنجاه استاد کار هنر منسوج سنتی که از ایتالیا، کانادا، آلمان، هلند، گرجستان، سوئیس، ایالات متحده و بریتانیا در سالا باگانزا Sala Baganza (پارما) گردهم آمده اند، تا بار دیگر آثار خود را در از 7 تا 15 سپتامبر به نمایش بگذارند ، رویدادی مهم در عرصه فشن سنتی که در پایتخت بین المللی هنر بافت و پشم(فیبر) اکنون به بیست و یکمین دوره خود رسیده و توسط انجمن آرکادیا سازماندهی شده است.آثار رقابتی به موضوع تغییرات آب و هوایی اختصاص داده می‌شود که به شیوه‌ای مستقل و شخصی از طریق تکه‌کاری، ملیله‌ها، لباس‌، نمد بافی، گلدوزی و چاپ طبیعی و منسوج دست‌ساز اختصاص دارد.

برندگان توسط هیئت داوری متشکل از نمایندگان میراث هنری، دانشگاه پارما، دپارتمان فرهنگ سالا باگانزا و یک مورخ هنر تعیین می‌شوند که بر اساس معیارهای ارتباط بین تکنیک و ترکیب آثار شخصی و زبان خلاق انتخاب می شوند.

اعتبار فرهنگی ترامیا کورته «Trame a Corte» به تاریخچه بافندگی و حضور بافندگان بین‌المللی، و نیز به امروزی شدن و نوآوری در این هنر سنتی خصوصا نمد بافی و نمدمالی است که اگرچه بخشی از زبان هنری معمول امروزین نیست، اما امروزه در پارمای ایتالیا دیده می‌شود. این جشنواره فرصتی برای شناخته شدن هنرمندان بافندگی و نساجی سنتی،آرایه های تزئینی و آثار بازیافتی(مد پایدار) دیگر کشورها خصوصا ایران است.

 آثار هنرمندان با تکنیک‌ها و رنگ‌هایی گوناگون که انجمن آرکادیا  Arcadia Associationدر طول این سال ها انباشته کرده است امروز به آرشیوی متشکل از صدها خلاقیت تبدیل شده است.

کد خبر 20887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =