قزاقستان به دنبال افتتاح شعبه ای از دانشگاه ایلینوی آمریکا

خبرگزاری 24KZ از احتمال افتتاح شعبه دانشگاه ایلینوی، یکی از مشهورترین دانشگاه‌های ایالات متحده در قزاقستان خبر داد. این خبر را رابرت جونز رئیس این دانشگاه در دیدار با دیپلمات های قزاقستان اعلام کرد.

یرژان اشکبایف سفیر قزاقستان در ایالات متحده آمریکا با رابرت جونز رئیس دانشگاه ایلینوی دیدار کرد. در این دیدار، یرژان اشکبایف خواستار تعمیق همکاری ها در زمینه آموزش عالی میان قزاقستان و ایالات متحده شد و از او دعوت کرد تا شعبه ای از این موسسه آموزشی را در قزاقستان افتتاح کند.

رابرت جونز رئیس دانشگاه ایلینوی هم در پاسخ به این درخواست اعلام همکاری کرد.

رئیس دانشگاه ایلینوی ادامه داد:  ما در حال بررسی چندین پیشنهاد با کشورهای مختلف برای گسترش حضور جهانی دانشگاه هستیم. هدف ما تقویت موقعیت های ما در مناطق مهم استراتژیک جهان است. من خودم را جهانی می‌دانم ، اما هنوز این منطقه را در نظر نگرفته ام. بنابراین ، شما همیشه می‌توانید به تیم جهانی ما بپیوندید.

گفتنی است دانشگاه ایلینوی آمریکا (University of Illinois Urbana-Champaign ) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و معتبر در دو شهر اربانا و شمپین واقع در ایالت ایلینوی آمریکا است که در سال ۱۸۶۷ میلادی تأسیس شده‌است. این دانشگاه در زمینه مهندسی و آموزش فنی، پایه خوبی دارد. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی می‌باشد و بر اساس طبقه‌بندی مؤسسات آموزش عالی کارنِگی به‌عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی I طبقه‌بندی می‌شود که بالاترین میزان فعالیت تحقیقاتی را نشان می‌دهد. سامانه کتابخانه دانشگاه دارای دومین کتابخانه بزرگ دانشگاهی در آمریکا پس از دانشگاه هاروارد است. این دانشگاه همچنین میزبان مرکز ملی برنامه‌های کاربردی ابررایانش (NCSA) است و سریعترین ابررایانه دانشگاهی دنیا در این دانشگاه قرار دارد.

منبع:   https://24.kz/ru/news/obrazovanie-i-nauka/item/667944-v-kazakhstane-mogut-otkryt-filial-universiteta-illinojsa

کد خبر 20893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =