اعطا 150 بورسیه بین‌المللی «بولاشاک»

از مجموع بورسیه‌ها، 120 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 6 نفر در مقطع دکترا و 24 قزاقستانی در دانشگاه‌های برتر جهان و مراکز تولیدی تحصیل و کارآموزی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری Kazinform با استناد به خبرگزاری دولت، جلسه بعدی کمیسیون جمهوری برای آموزش کارکنان در خارج از کشور به ریاست یرلان کارین مشاور دولت، برگزار شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که بورسیه بین‌المللی "بولاشاک" به 150 شهروند قزاقستانی اعطا شود.

از مجموع بورسیه‌ها، 120 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 6 نفر در مقطع دکترا و 24 قزاقستانی در دانشگاه‌های برتر جهان و مراکز تولیدی تحصیل و کارآموزی خواهند کرد.

تمرکز ویژه‌ای به حوزه‌های آموزشی اولویت‌دار شده است - بیش از دو سوم بورسیه‌ها به رشته‌های علوم طبیعی و فنی اختصاص یافته است.

علاوه بر این، به 33 قزاقستانی کمک هزینه تحصیلی برای کارآموزی‌های علمی در مراکز علمی و تحقیقاتی پیشرفته در جهان اعطا شده است. همچنین، یرلان کارین بر لزوم انتخاب دقیق نامزدها برای کارآموزی‌های علمی مطابق با دستورالعمل‌های پیام رئیس جمهور که در 2 سپتامبر اعلام شد، تأکید کرد. بنابراین، فقط متخصصان بسیار مورد تقاضا در مهم‌ترین زمینه‌ها برای اقتصاد به کارآموزی‌های علمی اعزام خواهند شد.

در پایان جلسه، یرلان کارین مشاور دولت، دستورالعمل‌های مشخصی را برای بهبود بیشتر فرآیندهای اجرای بورسیه بین‌المللی "بولاشاک" و برنامه کارآموزی‌های علمی صادر کرد و بر نقش مهم آنها در توسعه پتانسیل علمی کشور تأکید کرد.

توضیح: برنامه بولاشاک قزاقستان اعطای بورسیه دولتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و قرار گرفتن نام هر دانشگاه خارجی در فهرست برنامه بولاشاک بر روند جذب دانشجویان قزاق علاقمند به تحصیل در خارج تاثیر بسزایی دارد.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج. ا. ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:  https://www.inform.kz/ru/150-kazahstantsam-prisudili-mezhdunarodnuyu-stipendiyu-bolashak-1f5370

کد خبر 20960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =