حضور ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دتمولد (ISFF)

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دتمولد (ISFF) که یک رویداد سالانه در شهر دتمولد آلمان است و طیف وسیعی از فیلم‌های کوتاه با کیفیت بالا از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد، امسال بیستمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت.

حضور فیلم کوتاه  ایرانی «ده منهای یک» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دتمولد (ISFF) 2024

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دتمولد (ISFF) به یکی از برنامه‌های فرهنگی جذاب منطقه اوست‌وستفالن-لیپه تبدیل شده است. این جشنواره فیلم مشهور، فیلم‌سازان و علاقمندان به فیلم را از سراسر جهان در قلب دتمولد گرد هم می‌آورد.

این جشنواره بر روی فیلم‌های کوتاه غیرتجاری تمرکز دارد: فیلم‌های مستند، انیمیشن، تجربی و داستانی. در طول جشنواره، آثار هنری از رشته‌های مختلف نیز به نمایش گذاشته می‌شوند. امسال این جشنواره قصد دارد در نمایشگاه هنر بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دتمولد، به ویژه به آثار هنری رسانه‌های جدید اختصاص دهد. جشنواره فیلم کوتاه امسال برای چهارمین بار هم در سالن شهر دتمولد و هم به صورت آنلاین به صورت هیبریدی برگزار می‌شود ... پخش آنلاین فیلم‌ها و حتی برنامه‌های جانبی شامل پخش 360 درجه با کیفیت حتی بهتر می‌تواند فیلم‌ها را به تجربه‌ای تاثیرگذار برای همه تبدیل کند. برای ششمین سال متوالی، بسیاری از فیلم‌ها با زیرنویس برای ناشنوایان و توضیحات صوتی برای نابینایان ارائه شده‌اند. از سال 2002 به بعد، به «ابتکار فرهنگ و هنر» این رویداد را در «هنگر 21» سازماندهی کرده است. مانند سال‌های گذشته، خوشحالیم که اعلام کنیم جشنواره ISFF دتمولد در سالن شهر (Stadthalle) که در قلب شهر و بین قلعه دتمولد و تئاتر لاندزتئاتر دتمولد قرار دارد، برگزار می‌شود. از ایران نیز امیرمسعود حسینی با فیلم «ده منهای یک» شرکت دارد.

این فیلم روز یکشنبه 25 آگوست ساعت 16 در سالن شهر به اکران در میاید. ده منهای یک (2021 )- فیلم کوتاه، در خود ماندن ( 1398 )- فیلم کوتاه و ربایی (1396 )-فیلم دانشجویی از جمله فیلم های این کارگردان ایرانی هستند.

جشنواره ISFF دتمولد به فیلم‌های با کیفیت بالا توسط فیلم‌سازان خلاق از سراسر جهان اختصاص دارد. هر سال، بیش از تقریباً 3,000 فیلم کوتاه از حدود 80 کشور جهان به این جشنواره ارسال می‌شود. جشنواره ISFF دتمولد با مدارس همکاری کرده و در سال‌های گذشته توانسته است گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه برای کودکان را به نمایش بگذارد.

منبع:  Fest-der-filme

کد خبر 20979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =