توسعه ورزش‌های قومی و تبادل فرهنگی : عزم قزاقستان و سازمان کشورهای ترکسوی

قزاقستان به طور فعال از ابتکاراتی که با هدف تقویت روابط برادرانه و اتحاد جهان ترک انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

یربول میرزابوسینوف وزیر گردشگری و ورزش قزاقستان با کوبانیچبک اومورالیف، دبیر کل سازمان کشورهای ترکسوی، دیدارو گفت وگو کرد.

در این گفت و گو، مسائل کلیدی همکاری در زمینه گردشگری و ورزش بین کشورهای عضو سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قزاقستان به طور فعال از ابتکاراتی که با هدف تقویت روابط برادرانه و اتحاد جهان ترک انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

یربول میرزابوسینوف پیشنهاد کرد که مسابقات و تورنمنت‌های منظم ورزش‌های قومی بین کشورهای عضو سازمان کشورهای ترکسوی برگزار شود. وی بر این باور است که این اقدام به تقویت روابط ورزشی و حفظ سنت‌های فرهنگی مردم ترک کمک می‌کند.

وزیر تأکید کرد : "امروز پنجمین دوره بازی‌های جهانی عشایری به عنوان یک رویداد مهم برای جهان ترک آغاز می‌شود. قزاقستان این بازی‌ها را به عنوان یک رویداد کلیدی برای حفظ و ترویج میراث فرهنگی منحصر به فرد مردم ترک می‌بیند. وی افزود : اطمینان داریم که این بازی‌ها نه تنها به ترویج سنت‌های ورزشی کمک می‌کند، بلکه پیوندهای قومی بین مردم ما را نیز تقویت می‌نماید."

در این بازی‌ها، 97 مجموعه مدال در 21 رشته ورزشی ملی به رقابت گذاشته خواهد شد و حدود 2700 ورزشکار و مقام رسمی از 89 کشور در آن شرکت خواهند کرد.

  • نکته: فعالیت‌های سازمان کشورهای ترکسوی در حال گسترش به حوزه های گوناگون از جمله ورزش های سنتی قومی است تا همگرایی فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی را رشد دهد.

منبع:https://www.inform.kz/ru/kazahstan-i-organizatsiya-tyurkskih-gosudarstv-planiruyut-razvitie-etnosporta-i-kulturnogo-obmena-d187c

کد خبر 21003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =