پلتفرم های برتر ارایه تولیدات تصویری در نیجریه

امروز سامانه ها و بن سازه های پخش ویدئوی فناوری است که بطور بنیادین نحوه تماشای فیلم، برنامه های تلویزیونی، ورزش و غیره را در جهان تغییر داده است. بدنبال آن، این صنعت در نیجریه نیز رواج فزاینده ای به خود گرفته و محبوبیت خود را در این کشور پیدا کرده است.

بن سازه ها و پلتفرم های برتر پخش در نیجریه

امروز سامانه ها و بن سازه های پخش ویدئوی فناوری است که بطور بنیادین نحوه تماشای فیلم، برنامه های تلویزیونی، ورزش و غیره را در جهان تغییر داده است. بدنبال آن، این صنعت در نیجریه نیز رواج فزاینده ای به خود گرفته و محبوبیت خود را در این کشور پیدا کرده است.

طبق آخرین آمار، 70 درصد از بزرگسالان نیجریه ای اکنون از پلتفرم های پخش ویدیو برای تماشای محتوای ویدیویی مورد علاقه خود از طریق تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها یا سایر دستگاه های مرتبط، استفاده می کنند. شرکت های بزرگ و وزین مانند نتفلیکس و هولو گرفته تا پلتفرم های نوظهور مانند Amazon Prime Video و Showmax بازار ویدیوی آنلاین نیجریه را به خود اختصاص داده اند.

در این نوشته برآن هستیم 10 بن سازه و پلتفرم های برتر پخش ویدیو در نیجریه با جنبه های مختلف مانند قیمت گذاری، انتخاب محتوا و نظرات کاربران را بررسی کنیم و ویژگی های کلیدی این پلتفرم ها که به نوعی آنها را از دیگران متمایز می کند را بیان کنیم.

1.    نتفلیکس

نتفلیکس یک پلت فرم پخش ویدیو است که از سال 1998 عملا کار خود را آغاز کرده ودر حال حاضر در بیش از 190 کشور از جمله نیجریه در دسترس است و یکی از محبوب ترین سرویس های پخش ویدیو در جهان است و طیف گسترده ای از فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مستندها و سایر محتوای رسانه ای را ارائه می دهد.

این پلتفرم همچنین دارای مخزن گسترده ای از محتوای نیجریه ای، از جمله فیلم ها، نمایش ها و مستندها است که در سه سطح به اشتراک گذاشته می شود. این پلتفرم پر طرفدارترین شبکه فیلم ویدوئی در نیجریه است.

طرح پایه آن مقرون به صرفه ترین است و دسترسی به یک صفحه را در یک زمان با دریافت محتوای کیفیت و استاندارد فراهم می کند.

2.    شوماکس

Showmax یک سرویس پخش ویدیوی کشور آفریقای جنوبی است که متعلق به Naspers است که توانسته است به دلیل داشتن مرکز گسترده فیلم و برنامه های تلویزیونی از سراسر قاره آفریقا، محبوبیت خود را در بین کاربران نیجریه ای به دست آورد و همچنین این پلتفرم مجموعه ای از آثار ستاره های نیجریه ای مانند Omotola Jalade-Ekeinde، Toni Tones و ابراهیم سلیمان و دسترسی به ژانرهای مختلف، از اکشن گرفته تا کمدی و عاشقانه و غیره را فراهم می کند.

 Showmax دارای برنامه های بومی برای اندروید و iOS و همچنین یک نسخه وب است که به شما امکان می دهد محتوا را در هر دستگاهی تماشا کنید.

Showmax دارای دو سطح شتراک دارد. درطرح اولیه با دسترسی محدود به محتوا و در طرح دوم با دسترسی به همه منابع  را در اختیار می گذارد. هر طرح دارای یک گزینه آزمایشی رایگان هفت روزه است. این پلتفرم دومین پلتفرم محبوب در نیجریه شناخته می شود.  

3.    آمازون پرایم

Amazon Prime Video عملا از سال 2017 وارد بازار نیجریه شد. محتوای بسیار متنوعی را از تولیدکنندگان افسانه ای نیجریه ای و بین المللی مانند Universal Pictures، Paramount Pictures و غیره ارائه می دهد.

بینندگان نیجریه ای می توانند انواع فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مستندها و سریال های انحصاری و اصلی آمازون را در این پلتفرم تماشا کنند. همچنین دارای مجموعه ای از تولیدات نیجریه ای از جمله "Yemoja Rise" و "The Wedding Party 2" است.

Amazon Prime Video یک دوره آزمایش 30 روزه رایگان دارد. در طرح اول دسترسی به مجموعه محدودی از محتوا را فراهم می کند و می توان آن را در یک صفحه در یک زمان تماشا کرد و در طرح دوم دسترسی به کل مخزن محتوا را فراهم می کند و می توان آن را در حداکثر سه صفحه در یک زمان تماشا کرد. طرح سوم طرح Premium است که دسترسی به کل این محتوا را فراهم می کند و می توان آن را در حداکثر در چهار صفحه در یک زمان تماشا کرد.

4.    هولو

Hulu یک سرویس پخش ویدیوی (VOD) آمریکایی است که متعلق به شرکت والت دیزنی و Comcast است. این پلتفرم هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی از جمله محتوای انحصاری شبکه های تلویزیونی بزرگ مانند ABC، Fox و NBC و همچنین برنامه های کودکان، انیمنشن و مستند را ارائه می دهد و علاوه بر این، حق پخش برخی از فیلم های مشهور در دنیا را خریداری و پخش می کند.

Hulu دارای مجموعه ای از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی از استودیوهای نیجریه ای و بین المللی است که آن را به جایگاهی عالی برای کشف فرهنگ ها و ژانرهای مختلف تبدیل می کند.

در طرح اولیه این پلتفرم، امکان دسترسی به انتخاب محدودی از محتوا وجود دارد و می توان آن را در یک صفحه تماشا کرد، ولی در طرح دوم آن دسترسی به کل منابع را فراهم است و می توان آن را در حداکثر سه صفحه بطور همزمان زمان تماشا کرد.

5.     آفرینولی

Afrinolly یک پلتفرم پخش ویدیوی است که اولین بار در سال 2012 راه اندازی شد. این پلتفرم در مرحله اول بر روی فیلم ها، سریال های تلویزیونی و موزیک ویدیوهای آفریقایی متمرکز بود ولی در حال حاضر طیف گسترده ای از فیلم های بین المللی نظیر هالیوود و بالیوود را نیز شامل می شود.

این پلتفرم به دلیل داشتن رابطه خوب با مخاطبان به پلتفرم کاربر پسند مشهور شده است و به کاربران امکان می دهد به راحتی به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کرده و آنرا تماشا کنند.

علاوه بر این، Afrinolly همچنین دارای یک «مرکز یادگیری Afrinolly»  است که به کاربران اجازه می دهد تا با فرهنگ و تاریخ آفریقا آشنا و اطلاعات خود را در این خصوص بروز نمایند.

6.    پلی تیوی

PlayTV یک شرکت نسبتا جدید است از سال 2014 تاسیس و وارد بازار پخش ویدیوی نیجریه شده است. این پلتفرم امکان دسترسی به رویدادهای ورزشی زنده و همچنین طیف وسیعی از فیلم ها، سریال های تلویزیونی، موزیک و ویدیوهای نیجریه ای و بین المللی را فراهم می کند.

PlayTV از طریق ارائه و پخش منحصر بفرد پخش زنده بازی های ورزشی در نیجریه، توانسته است نامی را در این کشور برای خود کسب کند. علاوه بر این، این پلتفرم به دلیل ارتباط راحت و کاربر پسند و انتخاب متنوع محتوا مورد تحسین کاربران قرار گرفته است.

 در حال حاضر این پلتفرم یکی از بهترین و ارزان ترین بسته های قیمیتی را برای خدمات پخش خود ارائه می دهد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای کاربران تبدیل کرده است.

7.    DStv Now

DStv Now عرضه کننده شبکه های تلویزیون ماهواره ای از سراسر جهان است. این پلتفرم  مجموعه متنوعی از فیلم ها، نمایش ها و رویداد های ورزشی را از شبکه های نیجریه ای و بین المللی نشان می دهد.

برای کسانی که به دنبال تماشای فیلم در حال حرکت هستند، DStv Now انواع برنامه های بومی را برای اندروید، iOS و ویندوز ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین به کاربران اجازه می دهد تا محتوا را برای مشاهده آفلاین دانلود کنند.

8.    Kwese

Kwese یکی از محبوب ترین پلتفرم های پخش ویدیویی در نیجریه است. این شرکت در سال 2016 تاسیس شد و متعلق به یک شرکت نیجریه ای به نام Econet است. این پلتفرم طیف گسترده ای از فیلم ها، سریال ها و نمایش های هیجان انگیز را از سراسر جهان را ارائه می دهد. همچنین دارای مجموعه گسترده ای از فیلم ها و سریال های محلی نیجریه است.

با Kwese می توان ورزش، اخبار، موسیقی را به صورت زنده تماشا کرد و همچنین از محتوای آموزشی و نمایش های سبک زندگی لذت برد. این سرویس از طریق ست تاپ باکس Kwese، برنامه تلفن همراه Kwese Play و به صورت آنلاین در وب سایت Kwese قابل دسترس است.

9.    IRokoTV

IRokoTV بزرگترین و محبوب ترین پلتفرم استریم در نیجریه است. این شرکت در سال 2011 توسط جیسون نجوکو تاسیس شد و مجموعه گسترده ای از فیلم ها و سریال های تلویزیونی نیجریه ای و همچنین فیلم های بین المللی را ارائه می دهد.

کاربران می توانند به صورت آنلاین، از طریق برنامه تلفن همراه iRokotv یا از طریق ست تاپ باکس رسمی iRokopop به این سرویس دسترسی داشته باشند. با IRokoTV می توان به طور خلاقانه عشق و علاقه خود را به فیلم ها و سریال های نالیوود ابراز کرد.

10- یوتیوب

یوتیوب محبوب ترین پلتفرم پخش آنلاین در جهان است و در نیجریه نیز حضور دارد. با YouTube می توان فیلم ها، موزیک ویدیوها، نمایش های آموزشی، اخبار و موارد دیگر را تماشا کرد.

یوتیوب همچنین دارای یک سرویس اشتراک پولی به نام YouTube Premium است که محتوای اضافی را ارائه می دهد. می توان از طریق برنامه رسمی تلفن همراه یا از طریق وب سایت به YouTube دسترسی پیدا کرد.

نتیجه گیری

فعالیت بن سازه ها و پلتفرم ها  به سرعت در نیجریه در حال رشد و تبدیل شدن به راهی برای برای تماشای فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و سایر محتوای ویدیویی مورد علاقه خود شده است. در این کشور گزینه های پخش ویدیویی زیادی برای انتخاب وجود دارد و درحال رقابت باهمدیگرهستند.

غول های بین المللی مانند Netflix و Hulu گرفته تا بن سازه های محلی مانند Showmax و DStv Now را شامل می شود.

در این نوشته به ده پلتفرم برتر پخش ویدیو در نیجریه از جمله Netflix، Hulu، Showmax، DStv Now و Amazon Prime Video پرداخته شد و تلاش شد تا مشخصات، ویژگیها، سلایق و علاقه مندی مخاطبان را با توجه به نوع  محتوا و نیازهای آنها تبیین گردد.

منابع:

https://brandcom.ng/2022/09/booming-video-streaming-platforms-and-the-changing-competitive-landscape-in-nigeria/

https://kennysoftstudio.com/blog/10-video-streaming-platforms-in-nigeria/

https://www.channelstv.com/2021/08/17/top-apps-for-streaming-in-nigeria/

 

 

کد خبر 21049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =