فلسطین قربانی مطامع امپریالیستی است

خاورمیانه جایی در جهان است که تقابل پروژه سلطه آمریکا-غرب به بالاترین سطح خشونت خود رسیده است. نبردهای بزرگ برای هژمونی جهانی به معنای ژئوپلیتیکی در اینجا در جریان است. راه های تجاری اصلی شرق و غرب از خاورمیانه می گذرد. ذخایر عمده نفت نیز وجود دارد. بدون کنترل آن منطقه توسط نیروهای امپریالیستی، آنها نمی توانستند هژمونی جهانی خود را داشته باشند و حفظ کنند که باعث شد این منطقه بسیار انفجاری شود و امروز فجیع ترین جنایات علیه مردم فلسطین تشدید شود.

فلسطین قربانی مطامع امپریالیستی است

نویسنده: راتکو کرسمانوویچ

Ratko Krsmanović

https://rkrsmanovi.blogspot.com/2024/09/blog-post_16.html

16 سپتامبر 2024

خاورمیانه جایی در جهان است که تقابل پروژه سلطه آمریکا-غرب به بالاترین سطح خشونت خود رسیده است. نبردهای بزرگ برای هژمونی جهانی به معنای ژئوپلیتیکی در اینجا در جریان است. راه های تجاری اصلی شرق و غرب از خاورمیانه می گذرد. ذخایر عمده نفت نیز وجود دارد. بدون کنترل آن منطقه توسط نیروهای امپریالیستی، آنها نمی توانستند هژمونی جهانی خود را داشته باشند و حفظ کنند که باعث شد این منطقه بسیار انفجاری شود و امروز فجیع ترین جنایات علیه مردم فلسطین تشدید شود.

غرب با هدف تحکیم رژیم هایی که بدون قید و شرط در خدمت منافع امپریالیستی آنها باشد، درگیری های مسلحانه را ترویج کرده است و اسرائیل را برگزید و فلسطین ومردم فلسطین را قربانی کرد. بنابراین امروز، فلسطینیان تقریباً به تنهایی بار مبارزه ضد امپریالیستی و مبارزه برای زنده ماندن را به دوش می کشند. حمایت لفظی و اعتراض میلیون‌ها نفر با پیام‌های آشکار همبستگی با فلسطینی‌ها در سراسر جهان تقریباً هیچ تأثیری بر عاملان تجاوز و نسل‌کشی ندارد. این مردم برخلاف حامیان و سازندگان پروژه صهیونیستی کاملاً از شوونیسم فارغ هستند.

میهن پرستی که نتانیاهو و وزرای او به آن متوسل می شوند، میهن پرستی اسرائیل بزرگ و نژاد یهودی است. بیایید اظهارات اخیر وزیر دارایی بزالل اسموتریچ  Bezalel Smotrich را به یاد بیاوریم که به گفته وی "مردم فلسطینی وجود ندارد و این اختراع صد سال اخیر است." آمیچای الیاهو Amichai Eliahu، وزیر رژیم صهیونیستی در 5 نوامبر سال گذشته اعتراف کرد که پرتاب بمب اتمی در نوار غزه "یکی از احتمالاتی" است که دولت در حال بررسی آن است. اگرچه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو عجولانه سخنان او را تکذیب کرد، اما آنها ما را وادار می کنند تا پیام ها و اقدامات دولت پشت قتل عام حدود 35000 فلسطینی را که بیش از 40 درصد آن ها دختر و پسر هستند، مورد تامل قرار دهیم.

در 2 نوامبر 2023، گالیت دیستل اتباریان Galit Distel-Atbaryan، وزیر سابق لیکود، خواستار محو شدن کل غزه از روی زمین شد و از نیروهای انتقام جو و ظالم اسرائیل درخواست کرد که به "هیولاها" پایان دهند. در 10 اکتبر، یکی دیگر از نمایندگان لیکود، تالی گوتلیو Talley Gottliw، بر لزوم حمله هسته ای با موشک های یریچو قبل از ورود نیروهای نظامی تاکید کرد: «این کشور عزت، قدرت و امنیت خود را دارد! وقت آن است که پایان جهان را ببوسیم.» او در صفحه توییتر خودافزود: «هیچ فردی در جهان نیست که قدرت مشروعیت و وظیفه پایمال کردن واز بین بردن غزه را درک نکند». اظهارات یوآو گالانت، Yoav Galant وزیر دفاع، دو روز پس از حملات حماس به اهداف غیرنظامی در اسرائیل، اولین زنگ هشدار برای افکار عمومی جهانی بود. وی از قرارگاه فرماندهی جنوب و از آنجا از آغاز محاصره کامل کمربند اعم از کمک های بشردوستانه، آب، غذا، سوخت و برق خبر داد و گفت: ما با حیوانات انسان نما مبارزه می کنیم و به همین ترتیب عمل خواهیم کرد.

از دولت نتانیاهو، بن‌گویر Ben-Gvir از رادیکال‌ترین و خشن‌ترین مواضع علیه مردم فلسطین دفاع کرد: «تا زمانی که حماس گروگان‌هایی را که در دست دارد آزاد نکند، تنها چیزی که باید وارد غزه شود صدها تن مواد منفجره نیروی هوایی است، نه یک گرم کمک بشردوستانه...

آمیچای الیاهو، وزیر میراث، درباره ویدئویی که نشان می‌دهد یک بیل مکانیکی همه چیز را در مسیر حمله اسرائیل تخریب می‌کند و از طریق نوار غزه راهی روشن برای سربازان می‌گذارد، گفت: شمال غزه زیباتر از همیشه است او افزود: پرواز کن و همه چیز را له کن، این جشن چشم است.

نتانیاهو به عنوان رهبر لیکود و به عنوان طولانی‌ترین نخست‌وزیر (بین سال‌های 1996 تا 1999، بین سال‌های 2009 تا 2021 و از سال 2022 تا کنون)، رهبر سیاسی است که بامواضع توسعه طلبانه، استعماری و نژادپرستانه. علیه مردم فلسطین به بهترین وجه تجسم جنبش اسرائیل به سمت راست‌گرایانه‌تر و خشونت‌آمیزتر است.

با ادامه حملات اسرائیل به غزه پس از 7 اکتبر، کشتارهای هدفمند که در سال 2017 رها شده بودند، بازگشتند. در دو مورد اول، همانطور که اسرائیل اعتراف کرد، یواد ابوشمال Yoad Abu Shamal، رئیس امور مالی نوار غزه و عضو حماس، و زکری ابومعمار Zakariy Abu Maamar، رئیس اداره روابط ملی و رهبر حماس کشته شدند. این قتل های انتخابی در قلمرو کشورهای دیگر نیز اعمال می شود، مانند قتل رهبر سیاسی اسماعیل هنیه در حمله اسرائیل به محل سکونت وی در تهران.

نتانیاهو نخست وزیری است که برای طولانی ترین زمان در راس دولت اسرائیل بوده است، او مظهر الگوی ملی گرایانه و راست افراطی، نژادپرست و برتری طلبانه دولت اسرائیل است.

رویه دولت اسرائیل بیش از هر بیانیه رسمی از اقدامات نژادپرستانه و نسل کشی سخن می گوید. دولت بر مواضعی که رادیکال ترین متحدانش از آن دفاع می کنند، می ایستد، کسانی که از نابودی فیزیکی فلسطینیان با اجرای بی رحمانه و گسترش شهرک ها حمایت می کنند. ترکیب یهودیت مسیحایی، تعصب صهیونیستی و نژادپرستی که به عاملی در ساختار قدرت تبدیل شده است، در دولت نتانیاهو بسیار قابل مشاهده است. صحنه های خونین نابودی مردم فلسطین با هدایت استراتژیست های پنتاگون و زیر پرچم اسرائیل ادامه دارد.

بر اساس این منطق، دولت اسرائیل به عنوان نوک نیزه امپراتوری بزرگ جنایتکار غرب در خاورمیانه ایجاد شد.

صرف نظر از برخی دلسوزی ها در اینجا برای دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بالقوه ایالات متحده، بعید است که او منطق امپریالیستی را تغییر دهد و تهاجم سیاسی و نظامی را در حوزه منافع آنها کاهش دهد. برعکس، افزایش بودجه نظامی و حمایت از اسرائیل جنگجو برای تحقق جاه طلبی های تهاجمی خود در اسرع وقت قابل انتظار است.

بیشتر اطلاعاتی که در مورد خاورمیانه به غرب می رسد، تحریف شده و مغرضانه و پر از انواع ترفندها و اطلاعات نادرست است، زیرا رسانه های بزرگ متعلق به شرکت های بزرگ می خواهند که چنین باشد. اینگونه است که آگاهی و مبارزه ضد امپریالیستی در کشورهای به اصطلاح «غرب جمعی» له و رد می شود و نیروهای ضد امپریالیسم در سطح جهانی تقسیم می شوند.

بحران فاجعه بار در غزه اوج سال ها فرسایش حاکمیت قانون بین المللی و سیستم جهانی حقوق بشر را به دنبال دارد. ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی با ارائه کمک های نظامی، مخالفت با درخواست های سازمان ملل برای آتش بس، توقف کمک های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی و رد ادعای نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در سازمان ملل، از اسرائیل حمایت کرده اند. دیوان بین المللی دادگستری (ICJ)، حتی در حالی که این کشتار ادامه دارد، نشان دهنده همدستی در جنایات و نسل کشی است.

تاریخ به ما از عواقب زیر پا گذاشتن اصول جهانی هشدار می دهد! از آنجایی که تجاوز ناتو به فدراسیون یوگسلاوی در سال 1999 به طور وحشیانه ای قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته بود، امروز، 25 سال بعد، در فلسطین در حال جان دادن است و جز منافع وحشیانه امپریالیستی و طمع محض، چیزی جایگزین آن نمی شود. خشم و نفرت گسترده می تواند توسط بسیاری از افرادی که آماده دامن زدن به بی ثباتی گسترده تر در مقیاس جهانی حتی بزرگتر برای ایجاد هژمونی ایالات متحده و متحدان غربی آن هستند، مورد سوء استفاده قرار گیرد.

1403/06/27

کد خبر 21092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =