نیجریه، رتبه پنجم جهان در استفاده از رسانههای اجتماعی
شاخص میزان حضور کشورها در شبکههای اجتماعی به معنای اندازهگیری و تحلیل فعالیتها و تعاملات کاربران در پلتفرمهای اجتماعی مختلف در کشورهای مختلف است. این شاخص به طور کلی نشان میدهد که چقدر مردم یک کشور به استفاده از شبکههای اجتماعی پرداخته و میزان حضور آنلاین آنها در این فضاها چگونه است. این شاخصها میتوانند از جنبههای مختلفی تحلیل شوند و به دستهبندیهای مختلفی تقسیم شوند.
این شاخص نشان میدهد که هر کاربر در هر کشور به طور میانگین چه میزان از وقت خود را در پلتفرمهای اجتماعی صرف میکند. این شاخص میتواند ارتباط مستقیمی با تاثیرگذاری شبکههای اجتماعی بر رفتار فردی و اجتماعی داشته باشد.
نیجریه در بین کشورهایی که بیشترین زمان روزانه را در رسانه های اجتماعی در سراسر جهان صرف می کنند، در رتبه پنجم قرار گرفته است.
براساس رتبه بندی درX توسط World of Statistics با ارقام Cable.co.uk در سال 2024، نیجریه ای ها به طور متوسط 3 ساعت و 23 دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی می گذرانند.
کنیا در صدر این لیست قرار دارد که مردم آن بیشترین زمان را در رسانه های اجتماعی با 3 ساعت و 43 دقیقه در روز را می گذرانند. آفریقای جنوبی با 3 ساعت و 37 دقیقه، برزیل با 3 ساعت و 34 دقیقه و فیلیپین با 3 ساعت و 33 دقیقه در رتبه بندی های بعدی قرار داردند .
سایر کشورهایی که در استفاده از رسانه های اجتماعی رتبه بالایی دارند عبارتند از کلمبیا (3:22)، شیلی (3:11) و اندونزی (3:11). عربستان سعودی و آرژانتین به ترتیب با میانگین روزانه 3 ساعت و 10 دقیقه و 3 ساعت و 8 دقیقه در رتبه های ده کشور برتر قرار دارند.
براساس این گزارش برخی از کشورها ، تعامل کمتری در رسانه های اجتماعی دارند، مانند غنا با 2 ساعت و 43 دقیقه، مصر با 2 ساعت و 41 دقیقه و تایلند با 2 ساعت و 30 دقیقه قرار داردند.
در میان کشورهای اروپایی، پرتغال (2:23)، رومانی (2:20) و ایتالیا (2:17) رتبه پایینی در این لیست قرار دارند که نشان می دهد استفاده از رسانه های اجتماعی به طور قابل توجهی در منطقه متفاوت است.
نتیجه گیری
شاخص میزان حضور کشورها در شبکه های اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می تواند در تحلیل ها و ارزیابی ها به کار آید. این شاخص ها می توانند به مدیران کسب و کار ها، دولت ها و محققان کمک کنند تا درک بهتری از روندهای دیجیتال و تاثیرات شبکه های اجتماعی بر جامعه و اقتصاد کشورها پیدا کنند.
نیجریه یکی از بزرگترین کاربران شبکه های اجتماعی در آفریقا است. طبق گزارش ها، میلیون ها نفر در این کشور به اینترنت دسترسی دارند و از پلتفرم هایی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، واتساپ و تیک تاک استفاده میکنند.
با توجه به جمعیت جوان و رشد سریع آن، نیجریه به طور بالقوه میتواند یک نیروی اقتصادی و اجتماعی بزرگ در سطح جهانی باشد. اما برای بهرهبرداری از این پتانسیل، نیاز به بهبود در زیرساختها، کاهش فساد، و ایجاد شغلهای پایدار دارد و همچنین، نیجریه باید بر چالشهای امنیتی ، سیاسی و فقر خود غلبه کند تا بتواند بهطور پایدار رشد کند و نفوذ خود را در آفریقا و جهان افزایش دهد.
منابع:
https://m.lindaikejisblog.com/2024/11/nigeria-ranks-5th-in-the-world-in-daily-social-media-usage-full-list.html
https://punchng.com/full-list-nigeria-ranks-fifth-globally-in-daily-social-media-usage https://www.statista.com/statistics/1176096/number-of-social-media-users-nigeria
نظر شما