شهر قازان دوم تا چهارم سپتامبر میزبان پنجمین فستیوال بین المللی موسیقی یهود می باشد و در حدود ۵۰ نوازنده از روسیه، اسرائیل، بلاروس، اوکراین و قزاقستان در آن شرکت خواهند کرد.

پنجمین فستیوال بین­ المللی موسیقی یهود از دوم تا چهارم سپتامبر ۲۰۱۶ در قازان برگزار خواهد شد. این فستیوال اولین بار با حمایت "رستم مینیخانُف" رئیس جمهور تاتارستان، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ برپا شد و از آن زمان تا کنون، این رویداد هرساله برگزار می­شود.

رستم مینیخانُف در افتتاحیه­ چهارمین فستیوال بین­ المللی موسیقی یهود (سپتامبر ۲۰۱۵) گفته بود: "جامعه­ یهودی و تشکیلات خودگردان ملی-فرهنگی یهود بخش فعالی از جامعه­ی جمهوری تاتارستان هستند و در حیات قازان و کل جمهوری شرکت دارند".

نوازندگان اسرائیل، روسیه، بلاروس، اوکراین و قزاقستان در پنجمین فستیوال گردهم خواهند آمد. حدود ۵۰ نوازنده از جمله: ویولون­زن ماهر سانیا کرایتُر از اسراییل، خواننده و بازیگر میخاییل ریسکین از اسراییل، گروه ارکستر از اوکراین با نام "پوشکین کلِزمِر بِند"، گروه "The Shuk" از اسراییل، گروه آواز سه نفره­ "گیلِل" از بلاروس، گروه "AHAVA" از قزاقستان، گروه آواز دونفره­ی "اُیفن وِگ" از مسکو و گروه "Grand Positive" از یارُسلاول به مرکز تاتارستان دعوت شده­اند.

مدیر هنری فستیوال، اِدوارد تومانسکی می­گوید: "هدف فستیوال ما، نزدیک کردن مردم با دیدگاه­های مختلف به یکدیگر است؛ چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ موسیقی. این اتفاقی نیست که قازان برای این منظور انتخاب شده است؛ قازان شهری است که به عنوان محلی برای همزیستی مسالمت­آمیز مردمی با مذاهب و جهان­ بینی­های مختلف شهرت دارد".

گردهمایی موسیقی، طبق معمول با کنسرت بزرگی در هوای آزاد در خیابان پتربورگ افتتاح خواهد شد (۲ سپتامبر) و در این کنسرت، همه­ شرکت ­کنندگان در فستیوال برنامه اجرا خواهند کرد. هرساله، جشن فرهنگ یهودی تعداد زیادی از مردم را در سنین مختلف و از ملیت‌های گوناگون در زیر آسمان گردهم می­آورد.

سانیا کرایتُر با گروه خود در تاریخ ۳ سپتامبر بر روی صحنه­ی "تئاتر دولتی تاتاری درام و کمدی کا. تینچورینا" برنامه خواهد داشت. در همان روز، خواننده و بازیگر، میخاییل ریسکین، نمایش موزیکال تک­نفره­­ی "آواز جد من" را به همراه ترانه­ های اصیلی به زبان ایدیش اجرا می­کند. این نمایش، اولین بار در ماه می سال جاری در تل­آویو روی صحنه رفته است. این فستیوال در تاریخ ۴ سپتامبر با برگزاری کنسرت بزرگی در مجموعه­ی فرهنگی ورزشی دانشگاه فدرال قازان "اونیکس" به کار خود پایان خواهد داد.

علاوه بر گروه ­های مدعو، نوازندگان تاتار معروفی چون گروه "سیخما" و ارکستر "Tatarica" و ... نیز در کنسرت‌ها شرکت خواهند کرد.

منبع: تاتار اینفورم

http://www.tatar-inform.ru/news/۲۰۱۶/۰۷/۳۰/۵۱۴۲۶۱/

کد خبر 2492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =