دومین گردهمایی اجتماعی ملی با عنوان "چه چیزی ما را متحد می­کند؟!" در مرکز مطبوعاتی چندرسانه­ ای بین­ المللی "روسیه امروز" در مسکو برگزار شد.

دومین گردهمایی اجتماعی ملی با عنوان "چه چیزی ما را متحد می­کند؟!" در مرکز مطبوعاتی چندرسانه­ ای بین­ المللی "روسیه امروز" در مسکو برگزار شد. در این همایش، نمایندگان جامعه علمی و کارشناسی، مقامات دستگاه حکومتی، سازمان­های اجتماعی، جوامع مذهبی، بازرگانی و مؤسسات آموزشی حضور داشتند. مسائل روز امنیت ملی در عرصه اجتماعی، موضوعات سیاست ملی، انسانی، اجتماعی، آموزشی، جوانان و خانواده، ابعاد مهم استراتژی تقویت میهن­ پرستی و مسئولیت مدنی در جامعه روسیه، اصلی­ ترین موضوعاتی بود که راجع به آن بحث و گفتگو شد.

در چارچوب همایش، میزگردی با عنوان "مناسبات میان ملل و مناطق، عامل یکپارچگی روسیه" تشکیل شد. در این میزگرد الکساندر نیناشِف، معاون رییس اداره تقویت وحدت ملی و پیشگیری از افراط گرایی در عرصه ملی و مذهبی آژانس فدرال روسیه در امور ملیت­ها حضور داشت. وی در سخنرانی خود یادآوری کرد که یکپارچگی جامعه چندملیتی و چندمذهبی فقط در صورتی تامین می­شود که همه اتباع کشور، وحدت ارزش­های اصلی را که اساس موجودیت کشور است و طی قرن­ها شکل گرفته درک کنند. اصلی­ ترین معیارها برای توسعه موفق و آینده مطلوب روسیه در قرن ۲۱ عبارتند از: وجود هدف مشترک، اصل مسامحه همه اقوام و ادیان کشور، ساخت، حمایت و رشد اتباع روسی به صورت فردی باسواد و آگاه در زمینه معاشرت با ملل و ادیان دیگر و نیز حفظ و گسترش روابط پایدار میان افراد در مناسبات میان اقوام و ادیان.

منبع: آژانس فدرال امور اقوام

http://fadn.gov.ru/special/news/۲۰۱۶/۰۸/۲۵/۲۸۸۴-v-moskve-proshel-vtoroy-obschestvennyy-forum-chto-nas-ob-edinyaet

کد خبر 2855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =