جشنواره «نقش دوستی» تلاقی اشتراکات فرهنگی ایران و روسیه

نمایشگاه روسی - ایرانی «نقش دوستی» با برگزاری مراسم افتتاحیه در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبا به نام سرگئی آندریاکی مسکو آغاز به کار کرد.

شبکه رسانه‌ای بین‌المللی تی وی بریکس نوشت:شرکت‌کنندگان در جشنواره نقاشی «نقش دوستی» اشتراکات بسیاری بین فرهنگ‌های دو کشور ایران و روسیه یافتند.

نمایشگاه روسی - ایرانی «نقش دوستی» با برگزاری مراسم افتتاحیه در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبا به نام سرگئی آندریاکی مسکو آغاز به کار کرد.

در این جشنواره 200 اثر برتر از شرکت‌کنندگان مسابقه از روسیه و ایران ارائه شد. هدف این نمایشگاه انتقال تصویر کشوری دیگر از طریق هنر است. بنابراین، بسیاری از نقاشی‌ها مناظری از شهرها، صحنه‌هایی از تاریخ و فولکلور، غذاهای ملی، ساکنان و شخصیت‌های مشهور دو کشور را به تصویر کشیده‌اند.

برگزارکنندگان و مهمانان نمایشگاه خاطرنشان کردند که نقاشان دو کشور توانسته‌اند به فرهنگ دیگری نفوذ کنند و روح آن را به طور واقع بینانه منتقل نمایند.

شرکت‌کنندگان در جشنواره به نوبه خود به فرهنگ های مشترک روسیه و ایران توجه کردند. سوتلانا زوباروا، برنده جشنواره در این باره به تلویزیون بریکس گفت: او در کار خود ساکنان شهر قم ایران را در پس زمینه مشهورترین مکان دیدنی آن - مقبره] حضرت [فاطمه معصومه (س) به تصویر کشیده است.

وی افزود: «مردم ثروت اصلی هر کشوری هستند. و معماری ایران به خودی خود زیباست. در عین حال، سبک‌های معماری در کشورهای ما اشتراکات زیادی دارند. به عنوان مثال، عناصری مانند گنبد، طاق و برج. رنگ‌بندی ساختمان‌ها نیز بسیار شبیه است. عناصر موجود در فرهنگ روسیه در فرهنگ ایرانی نیز یافت می‌شود و به نظر می‌رسد ما بسیار نزدیک هستیم.»

«نقش دوستی» اولین پروژه هنری مشترک دو کشور است. این رویداد توسط رایزنی فرهنگی سفارت ایران به همراه آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای سرگئی آندریاکی در حال برگزاری‌ست.

منبع:https://tvbrics.com/news/v-moskve-proshla-tseremoniya-otkrytiya-rossiysko-iranskoy-khudozhestvennoy-vystavki-uzory-druzhby/

16 اوت 2024

کد خبر 20710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =