جشنواره «وحدت معنوی روسیه؛ پیامی به جهان»

جشنواره «وحدت معنوی روسیه؛ پیامی به جهان» 16 اوت 2024 در شهر باستانی بلغار برگزار شد. این رویداد توسط بنیاد حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی جمهوری مسلمان نشین تاتارستان و با حمایت وزارت فرهنگ این جمهوری، آکادمی اسلامی بلغار و اداره منطقه اسپاسکی جمهوری تاتارستان برگزار شد.

جشنواره «وحدت معنوی روسیه؛ پیامی به جهان» 16 اوت 2024 در شهر باستانی بلغار برگزار شد.

این رویداد توسط بنیاد حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان و با حمایت وزارت فرهنگ این جمهوری، آکادمی اسلامی بولغار و اداره منطقه اسپاسکی جمهوری تاتارستان برگزار شد.

به گفته برگزارکنندگان این جشنواره بستری منحصر به فرد برای متحد کردن افراد خلاق از ملیت‌های مختلف است که ارزش‌های معنوی و اخلاقی سنتی و مطالعه تاریخ و سنت‌های فرهنگی مردم خود را ترویج می‌کند. برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از استادان هنرهای عامیانه، کارگاه‌های آموزشی هنری و موضوعی و اجراهای موسیقی محلی و سنتی از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

مشاور دولتی جمهوری تاتارستان، رئیس هیئت امنای صندوق جمهوری برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی جمهوری تاتارستان، مینتیمر شایمیف در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: بلغار مرکز جذب هزاران گردشگر و جوان علاقمند به تاریخ و فرهنگ مردم خود است، آنها برای همیشه ریشه‌ها و تاریخ خود را به خاطر می‌سپارند و نه تنها تاریخ بلغار، بلکه کل کشور.

وی افزود: امروز ما در مرحله مهمی از این مسیر مهم هستیم: مرمت آثار تاریخی، یعنی ما به سمت احیای میراث فرهنگی ناملموس خود، سنت‌ها، آداب و رسوم، فولکلور حرکت می‌کنیم. شایمیف ادامه داد: جشنواره ما در آستانه یک رویداد تاریخی برگزار می‌شود؛ اجلاس سران کشورهای بریکس در تاتارستان، جایی که آنها در مورد زمینه‌های همکاری بویژه حوزه فرهنگ بحث خواهند کرد. وی عنوان کرد: جشنواره «وحدت معنوی روسیه - پیامی به جهان» به عنوان درخواستی برای دیگران در نظر گرفته شده است که در شرایط واقعیت‌های مدرن و امروزی، تمرکز بر ارزش‌های معنوی برای همه بشریت و یافتن زمینه‌های مشترک بسیار مهم است.

منبع: https://bolgar.academy/v-bolgare-proshel-festival-duhovnoe-edinstvo-rossii-poslanie-miru/

کد خبر 20720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =