دین اسلام احترام ویژه‌ای برای حضرت عیسی (ع) قائل است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسجد تازه‌ساز «عیسی» در جمهوری چچن بازدید کرد و قرآنی نفیس و ارزشمند به مسجد اهدا نمود. در این بازدید، رئیس جمهور روسیه را رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن و صلاح مژیف مفتی چچن همراهی می‌کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسجد تازه‌ساز «عیسی» در جمهوری چچن بازدید کرد و قرآنی نفیس و ارزشمند به مسجد اهدا نمود. در این بازدید، رئیس جمهور روسیه را رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن و صلاح مژیف  مفتی چچن همراهی می‌کردند.

ساخت این مسجد به نام حضرت عیسی (عیسی مسیح در سنت مسلمانان) در ژوئن 2020 آغاز شد. ساختار معماری به سبک معماری آسیای مرکزی در اوایل هزاره دوم ایجاد شده است. این بنا را چهار درگاه به ارتفاع 20 متر و چهار مناره به ارتفاع 52 متر احاطه کرده‌اند. این مسجد دو طبقه است و گنجایش پنج هزار نمازگزار را دارد.مفتی صلاح مژیف به رئیس دولت گفت که دین اسلام حضرت عیسی را به عنوان پیامبر خدا احترام می‌کند و نام او 25 بار در قرآن و نام مادرش مریم 35 بار قید شده است.

ولادیمیر پوتین روز سه شنبه 20 اوت 2024 در جریان سفر خود به جمهوری چچن، به مزار احمد حاجی قدیروف رفت و با اهدای گل، یاد اولین رئیس جمهوری چچن را گرامی داشت.

منبع:

http://kremlin.ru/events/president/news/74905

https://muslim.ru/articles/287/41191/

کد خبر 20793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =