مدرسه تابستانی «متکلمان مسلمان: نسل جدید»

مدرسه تابستانی «متکلمان مسلمان: نسل جدید» در آکادمی اسلامی بلغار کار خود را آغاز کرد. در این مدرسه 50 نفر از 30 منطقه روسیه و همچنین از کشورهای خارجی مانند قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، چین و ... حضور دارند و در میان شرکت‌کنندگان فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزشی، اساتید دانشگاه‌های اسلامی و شخصیت‌های مذهبی مشارکت می‌کنند.

مدرسه تابستانی «متکلمان مسلمان: نسل جدید» در آکادمی اسلامی بلغار کار خود را آغاز کرد. در این مدرسه 50 نفر از 30 منطقه روسیه و همچنین از کشورهای خارجی مانند قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، چین و ... حضور دارند و در میان شرکت‌کنندگان فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزشی، اساتید دانشگاه‌های اسلامی و شخصیت‌های مذهبی مشارکت می‌کنند. معاون فعالیت‌های آموزشی آکادمی اسلامی بلغار در جمهوری تاتارستان روسیه اعلام کرد: این رویداد یک پروژه منحصر به فرد است و با بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای ارائه می‌شود.

به عنوان بخشی از مدرسه تابستانی، شرکت کنندگان به مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها در مورد علوم اسلامی و قرآنی در دنیای مدرن گوش می‌دهند، ویژگی‌های متون اسلامی اولیه و قرون وسطی را مطالعه می‌کنند، به مبانی تحقیقات علمی تسلط می‌یابند و با تاریخچه زبان عربی و ویژگی‌های استفاده از آن در تحقیقات حوزوی آشنا شده و در کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مربوط به علوم اسلامی شرکت می‌کنند.

5 اوت 2024

منبع:https://bolgar.academy/v-akademii-startovala-letnyaya-shkola-musulmanskij-bogoslov-novoe-pokolenie-2/

کد خبر 20616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =