نشست خانواده در نظام ارزشی جوانان امروزی در آکادمی اسلامی بلغار

این رویداد توسط آکادمی اسلامی بلغار در جمهوری تاتارستان و گروه چشم‌انداز استراتژیک «روسیه - جهان اسلام» برگزار می‌شود. در میان شرکت‌کنندگان نمایندگانی از سازمان‌های دینی، موسسات آموزشی، مراکز تحقیقاتی از مناطق روسیه و سایر کشورها حضور دارند.

این رویداد توسط آکادمی اسلامی بلغار در جمهوری تاتارستان و گروه چشم‌انداز استراتژیک «روسیه - جهان اسلام» برگزار می‌شود. در میان شرکت‌کنندگان نمایندگانی از سازمان‌های دینی، موسسات آموزشی، مراکز تحقیقاتی از مناطق روسیه و سایر کشورها حضور دارند.

رئیس آکادمی اسلامی بلغار فرهت حُسن‌الدینوف با اشاره به اینکه بولغار از نظر تاریخی محل تعامل بین فرهنگی است، بر نمادگرایی برگزاری این مراسم در این سرزمین تاکید کرد. وی افزود: «در زمان وجود مدرسه، موضوعات مبرم عصر ما مانند گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، جهانی شدن و سبک زندگی سنتی، آموزش و گفتگوی ادیان مورد بحث قرار گرفته است. امسال تصمیم گرفتیم در مورد حفظ ارزش‌های سنتی خانواده تبادل‌نظر کنیم. رئیس آکادمی تاکید کرد: در این راستا به نقش ویژه هیئات مذهبی در احیای سنت‌های تربیت خانواده اشاره می‌پردازیم.

 «گفتگوی فرهنگ‌ها: خانواده در نظام ارزشی جوانان امروزی»

عسکر گاتین، مشاور ارشد اداره تعامل با انجمن‌های مذهبی رئیس جمهوری تاتارستان در مورد مسائل سیاست داخلی، بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی تاکید کرد. وی اظهار داشت: نشست امروز ما بر اساس ایده گفتگوی فرهنگ‌هاست که امروز بسیار مهم است. وقتی از وضعیت کنونی جهان صحبت می‌کنیم، با تأسف شاهد افزایش تهدیدات برای تخریب ارزش‌ها و چالش‌هایی در توسعه جامعه هستیم. وی افزود: در شرایط تضاد فزاینده باید به عناصر مشترکی که هم در حوزه دینی و هم در حوزه اجتماعی و فکری ما را متحد می‌کند توجه داشته باشیم.

دانشیار گروه الهیات آکادمی و رئیس دانشکده الهیات رابرت شانگارایف نیز طی سخنانی عنوان کرد: «حفاظت از ارزش‌های سنتی خانواده یکی از مبرم‌ترین مسائل امروز است و ما نه تنها در مورد سلامت اخلاقی هر خانواده، بلکه در مورد حفظ یک جامعه قوی و سالم در سراسر کشور صحبت می‌کنیم. خداوند متعال به ما دستور داد که ارزش‌های سنتی خانواده و جامعه خود را با دقت حفظ و به نسل های بعدی منتقل کنیم.» وی ادامه داد: «در خانواده است که فرد با سنت معنوی و فعالیت خلاقانه آشنا می‌شود. ما شاهد تلاش‌هایی از سوی غرب برای حذف ارزش‌های معنوی اصیل و جایگزینی آن‌ها با منش مصرف افسارگسیخته هستیم که بایستی تمام تلاش خود را برای مقاومت در برابر این نیروها انجام دهیم.»

در این رویداد رئیس شورای تخصصی زیرنظر پاتریارک در مورد تعامل با جهان اسلام، هیروموناخ گریگوری ماتروسوف، رئیس مدرسه علمیه ارتدکس کازان، کشیش نیکیتا کوزنتسوف، رئیس کمیته اجرایی شورای مجمع خلق‌های تاتارستان، رنات ولیولین نیز سخنرانی کردند.

با برگزاری پنل تخصصی این رویداد ادامه یافت که طی آن شرکت‌کنندگان نتایج تحقیقات خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد جهت‌های همکاری بیشتر در مسیر تقویت ارزش‌های خانوادگی سنتی برای مردم روسیه و کشورهای جهان اسلام گفتگو کردند.

21 اوت 2024

منبع:

https://bolgar.academy/v-akademii-startovala-mezhdunarodnaya-letnyaya-shkola-bolgarskij-dialog-kultur-semya-v-sisteme-czennostej-sovremennoj-molodyozhi/

/

کد خبر 20813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =