جاکارتا دارای تعداد زیادی از بناهای میراث فرهنگی است که سبک معماری آن ها به دوره استعمار هلند بر می گردد و بخشی از شواهد تاریخی جاکارتا است. یکی از آن ها کلیسای کاتدرال (جامع) جاکارتا است.

جاکارتا دارای تعداد زیادی از بناهای میراث فرهنگی است که سبک معماری آن ها به دوره استعمار هلند بر می گردد و بخشی از شواهد تاریخی جاکارتا است.

یکی از آن ها کلیسای کاتدرال (جامع) جاکارتا است. سبک معماری آن با جزئیات گوتیک بسیار جالب توجه است که بسیاری از کارشناسان معماری کلاسیک و همچنین گردشگرانی را که به تاریخ شهر قدیمی جاکارتا علاقه مند هستند، به خود جلب کرده است.

این کلیسا در روبروی مسجد استقلال جاکارتا واقع شده است (و به نمادی از تنوع در عین وحدت و وحدت در عین تنوع تبدیل شده است). در پشت بام کلیسا نمادی از صلیب کاتولیک وجود دارد. کلیسای کاتدرال کاتولیک در واقع در چندین مکان در اندونزی پراکنده است، اما بزرگترین کلیسای کاتدرال در جاکارتا است. معماری کلاسیک آن معمولاً حتی به مکانی برای جشن افراد مشهور تبدیل شده است.

تاریخ تأسیس این کلیسا داستانی نسبتاً طولانی دارد که از ۱۸۰۰ میلادی شروع می شود. ساختمان این کلیسا در ۲۱ آوریل ۱۹۰۱ رسماً افتتاح شد و با معماری نئو گوتیک از اروپا ساخته شده است، یعنی معماری که از چند قرن پیش برای ساخت بناهای کلیسا بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.بنابراین، کلیسای کاتدرال امروز در واقع بنای اصلی کلیسا در آن مکان نیست، زیرا کلیسای اصلی در فوریه ۱۸۱۰ افتتاح شد، اما در ۲۷ جولای ۱۸۲۶ با ۱۸۰ خانه در اطراف آن آتش گرفت. سپس در ۳۱ مه ۱۸۹۰ کلیسا فرو ریخت.

در شب کریسمس، ۲۴ دسامبر ۲۰۰۰، این کلیسا یکی از مکان هایی بود که در اثر انفجار بمب مورد اصابت قرار گرفت.

ریاست کشیش در این کلیسا از سال ۲۰۱۷ به عهده هانی رودی هرتوکو است.

                                          کلیسای کاتدرال جاکارتا (۱۸۷۰ ۱۹۰۰ م)                                         نمایی از کلیسای کاتدرال جاکارتا در ۱۹۵۰ ۱۹۶۰ م

     

                        درب ورودی اصلی                                                            فضای داخلی                                                        ارگ (ساز)کلیسایی

کد خبر 2915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =