احمد مصطفی بیسری (متولد شهر رِمبانگ، جاوه میانی در ۱۰ آگوست ۱۹۴۴ میلادی) مدیر حوزه علمیه روضه الطالبین شهر رِمبانگ و عضو شورای نهضت العلماء است. او همچنین یک شاعر و مقاله نویس و چهره فرهنگی بسیار مشهور است.

احمد مصطفی بیسری (متولد شهر رِمبانگ، جاوه میانی در ۱۰ آگوست ۱۹۴۴ میلادی) مدیر حوزه علمیه روضه الطالبین شهر رِمبانگ و عضو شورای نهضت العلماء است. او همچنین یک شاعر و مقاله نویس و چهره فرهنگی بسیار مشهور است.

آثار

· مبانی اسلام (ترجمه، ۱۴۰۱ هـ).

· دایرۀ المعارف اجماع (ترجمه با سهل محفوظ، ۱۹۸۷ م).

· پشه های قدرتمند و مراقب انسان ها باشید (داستان کودکان، ۱۹۷۹ م).

· کیمیای سعادت (ترجمه به زبان جاوه).

· شعر اسماء الحسنی (زبان جاوه).

· آها، مجموعه شعر روغن مالش (۱۹۹۱، ۱۹۹۴).

· بحث و بررسی مجموعه شعر (۱۹۹۳).

· رباعیات باد و چمن (مجله طنز، ۱۹۹۵).

· قهرمانان و موش (مجموعه ای از اشعار، ۱۹۹۶).

· علامه هاشم اشعری (ترجمه، ۱۹۹۶).

· روش صوفی غزالی (ترجمه و شرح، ۱۹۹۶).

· نیک عبادی و دیک اجتماعی (سپتامبر ۱۹۹۵).

· پیام روزانه اسلام (۱۹۹۷).

· المُنی (شعر اسماء الحسنی به زبان جاوه، ۱۹۹۷).

· فقه روزانه (۱۹۹۷).

جایزه

• رئیس جمهور جوکو ویدودو از طرف دولت، ستاره فرهنگ را به گوس موس به دلیل خدمات او در زمینه فرهنگ در کاخ ریاست جمهوری در آگوست ۲۰۱۵ عطا کرد.

شعر

گوس موس به خاطر خدمات در زمینه ادبیات، دعوت های بسیاری از کشورهای مختلف مانند عراق در ۱۹۸۹، مصر، آلمان، هلند، فرانسه، ژاپن، اسپانیا، کویت، عربستان سعودی در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. دانشکده ادبیات دانشگاه هامبورگ او را برای سمینار و شعر خوانی در سال ۲۰۰۰ دعوت کرد. دانشگاه مالایا (مالزی) او را برای یک سمینار هنر و اسلام دعوت کرد. به عنوان نویسنده داستان های کوتاه، جایزه ادبی آسیایی را از مجلس ادبی مالزی در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد.

نقاشی

نقاشی یکی از موارد علاقه او از جوانی بود. او نیز به عنوان اولین نقاش بر روی پاکت نامه با استفاده از خاکستر و باقی مانده سیگار به عنوان ابزار نقاشی شناخته شده است. تعدادی از این نقاشی های او از باقی مانده سیگار در نمایشگاه "۹۹ نقاشی پاکت نامه" در سالن نمایشگاه هنر وزارت آموزش و فرهنگ جاکارتا (۱۹۹۷) نمایش داده شد. تا به امروز، نقاشی های او به بیش از صد ها عدد رسیده و در نمایشگاه های نقاشی مختلف مشاهده می شود.

سایت: http://gusmus.net/

کد خبر 3051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =