سعید عقیل حسین المُنوَّر یک اندیشمند با تخصص فراوان و فعالیت های بسیار متنوع است.

نام: سعید عقیل حسین المُنوَّر

دین: اسلام

محل تولد: پالمبنگ، سوماترای جنوبی

تاریخ تولد: سه شنبه، ۲۶ ژانویه ۱۹۵۴

سعید عقیل حسین المُنوَّر یک اندیشمند با تخصص فراوان و فعالیت های بسیار متنوع است. شخصیت مورد نیاز دیگران، صدای دلپذیری دارد. پدرش، حبیب حسین بن عقیل بن احمد المُنوَّر شخصیت محترم و از حبایب در پالمبنگ بود.

مادرش شریفه (از ذریات پیامبر) سندس بنت محمد المُنوَّر، یک زن خانه دار، صالحه، عاقله و باهوش بود که توانست فرزندش را به حافظ قرآن و احادیث، قاری، فقیه، اصولی و استاد دانشگاه های معتبر، مبلغ، سخنران، داور مسابقات بین المللی قرآن در کشورهای مختلف، تبدیل کند.

او به عنوان وزیر دین از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ مشغول به کار شد. او نیز فارغ التحصیل از دانشکده شریعت در دانشگاه ام القری در سال ۱۹۸۷ است. علاوه بر این، وی همچنین در سال تحصیلی ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ به تدریس کادرهای علمای مجلس علمای اندونزی پرداخت.

هنگامی که وزیر بود، هر روز جمعه و شنبه هنوز هم در برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مختلف در شهرهای مختلف برای تدریس وقت می گذاشت.

یکی از تخصص های او که مورد اعتراف همه است، در زمینه تلاوت قرآن است. او در سن نوجوانی و قبل از تحصیل در عربستان سعودی، به عنوان یک قاری معروف در سطح ملی شناخته شد.

او به تدریس درس های دانشگاهی مانند علوم قرآن، تفسیر، علوم حدیث، فقه، اصول فقه، زبان عربی، تفسیر احکام، فقه جنایات، فقه مواریث، نغم، مطالعات اسلامی، تاریخ دادگاه های اسلامی و... مشغول بوده و هست.

آثار:

- اعجاز قرآن و متدولوژی تفسیر، در سال ۱۹۹۳

- اصول فقه، تاریخچه و مقدمه

- علم تخریج حدیث، تاریخچه و مقدمه

- احکام اسلامی بر مذهب شافعی، مطالعات تطبیقی قول قدیم و قول جدید (تحقیق)

- ابعاد زندگی در منظر اسلام، ۲۰۰۱

- انتقال خون از نظر احکام اسلام (مقاله کارشناسی ارشد دانشگاه رادن فتَح شهر پالمبانگ).

منبع:

https://www.merdeka.com/said-agil-husin-al-munawar/profil/

کد خبر 3061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =