تحقیقات بنیاد کونراد آدناور وابسته به حزب دمکرات مسیحی آلمان نشان می‌دهد که مهاجران در آلمان نسبت به شهروندان بومی( بدون سابقه مهاجرت)، گرایشات مذهبی شدیدتری دارند.

تحقیقات بنیاد کونراد آدناور وابسته به حزب دمکرات مسیحی آلمان نشان می‌دهد که مهاجران در آلمان نسبت به شهروندان بومی( بدون سابقه مهاجرت)، گرایشات مذهبی شدیدتری دارند. براساس این تحقیقات، گرایش مذهبی مهاجران ترک‌تبار بیش از سایر شهروندان آلمان است. آنطور که در نظرسنجی موسسه کونراد آدناور آمده است؛ ۸۲ درصد از شرکت‌کنندگان ترک بسیار مذهبی‌ هستند.

در این تحقیقات، پژوهشگران بنیاد کونراد آدناور از اکتبر سال ۲۰۱۸ تا فوریه سال ۲۰۱۹ با ۳۰۰۳ شهروند مهاجر یا مهاجرتبار آلمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. در میان پرسش‌شوندگان، مهاجران ترک‌تبار و پرسش‌شوندگان دارای ریشه‌های لهستانی و روسی اعلام کرده‌اند که تا حدود زیادی، مذهبی هستند.

علاوه بر این‌ها، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مهاجران در آلمان، اختلافات واضحی نیز درباره موضوع آزادی بیان و آزادی مطبوعات دارند. به‌طور مثال، حق تظاهرات فقط برای حدود ۴۰ درصد از مهاجران روس تبار در اولویت است. این در حالی است که ۹۰ درصد از مسلمانان ترک‌تبار در آلمان، آزادی بیان را بسیار مهم می‌دانند. همچنین ۸۰ درصد از مسلمانان انتظار دارند که دولت‌های ایالتی از آن‌ها در برابر توهین و تحقیر محافظت کنند.

بخش دیگری از تحقیقات نیز بیانگر این واقعیت است که رواداری مذهبی در میان خارجی‌تباران کمتر از شهروندان بدون سابقه مهاجرت است. بسیاری از مومنان با معاشرت با پیروان سایر ادیان و یا حتی رفتن به مراسم مذهبی در کلیسا و مسجد مشکلی ندارند، اما وقتی پای مسائل خانوادگی به میان می‌آید، این رواداری کمتر می‌شود. به‌طور مثال، بسیاری از مهاجران احساس خوبی نسبت به زدواج با فردی از دین دیگر ندارند. به طور کلی، این نظرسنجی نشان می‌دهد که حتی آلمانی‌های بسیار مذهبی نیز ​​کمتر از مهاجران، گرایش به تفکرات سنتی و مذهبی دارند.

لینک گزارش:

https://www.islamiq.de/2021/01/26/studie-deutsche-mit-migrationshintergrund-sind-oft-religioeser/

کد خبر 3876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =