هنگامی که مسئولین کشور های عربی در شهر ورشو پایتخت لهستان و در کنفرانسی که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برگزار کننده ان بود ، با بنیامین نتانیاهو بر سر یک میز نشستند ، ابر ضخیمی از مگس های الکترونی تلاش می کرد تا اذهان ملت های عربی را نسبت به هجوم ذلیلانه پایتخت های عربی برای ورود به کانال اشغالگران صهیونیستی ، آماده سازد .

http://www.manar.com/file-attachs-39996-100-80.jpg

هنگامی که مسئولین کشور های عربی در شهر ورشو پایتخت لهستان و در کنفرانسی که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برگزار کننده ان بود ، با بنیامین نتانیاهو بر سر یک میز نشستند ، ابر ضخیمی از مگس های الکترونی تلاش می کرد تا اذهان ملت های عربی را نسبت به هجوم ذلیلانه پایتخت های عربی برای ورود به کانال اشغالگران صهیونیستی ، آماده می کرد .

بعد از سالها تجربه اندوزی و فعالیت این مگس های الکترونیکی ( به دلیل صدا های وزوزو و ناراحت کننده که از حرکت این ارتش الکترونیکی به گوش می رسد ) ، این اتفاق (کنفرانس لهستان ) در بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد . این مگس های الکترونیکی تلاش بی دریغی انجام داد تا خبر هایی که خود می خواهند به عنوان دلخواهترین و اولین اخبار منتشره در فضای مجازی کشورهای عربی قرار گیرد .

ویژگی اساسی این مگس های الکترونی :

1. این ارتش های الکترونی از طریق پیامک هایی که به گروه های مختلف می فرستند ، مسائل جانبی و غیر اصلی را به عنوان اولویت اول ، در جامعه عربی مطرح می کنند ، تا توجه مردم کشورهای عربی را از مسائل اصلی ومشکلات اساسی در زمینه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی منحرف کنند .

البته بزرگترین منبع تولید این پیام های الکترونیکی در کشور عربستان می باشد و به تدریج این پدیده (مگس های الکترونیکی ) در این کشور بزرگتر می شود . همچنین در کنار این مرکز بزرگ پیام رسانی ، در کشورهای خلیج ( فارس) و کشورهای عربی دیگر نیز مراکز کوچکتری نیز فعالیت می کند . مراکز صهیونیسی نیز وجود دارد که با نام کشورهای عربی و خلیجی ، پیرامون ترغیب مردم به زندگی مسالمت امیز با رژیم صهیونیستی و تشویه مسئله فلسطین و تضعیف مواضع اصولی ملت های خلیجی و عربی طرفدار فلسطین ، فعالیت می کنند .

مگس های الکترونیکی چه می کنند ؟

امروز این ارتش الکترونیکی بر فضای مجازی عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج (فارس) مسلط شده اند و زمان ان گذشت که این فضای مجازی فرصتی بود برای دگر اندیشان مستقل که بتوانند دیدگاه های خود را در این فضای مجازی مطرح کنند ، حتی کسانی که دور از عالم سیاست بودند .

از آغاز سال سال 2017م فضای مجازی این منطقه تحت اختیاز ارتش الکترونیکی مزتبط با سیستم های حکومتی قرار گرفت ، لذا این اصطلاح " مگس های الکترونیکی " به گروهی که در طول شبانه روز فعالیت انترنتی می کردند ، اطلاق شد .

هسته های " مگس های الکترونیکی " فعال در منطقه خلیج (فارس) فعالیت زیادی برای لبریز کردن تمام فضای مجازی کشورهای عربی انجام می دهند . که غالبا این فعالیت ها در راستای منافع حاکمان جدید عربستان سعودی می باشد حتی اگر مجبور باشند محتوای مخالف ارزشها و اخلاق (اسلامی) منتشر کنند . که در متن ها ، عکس ها و ویدیوهای منتشر شده توسط این ارتش الکترونیکی مجموعه بزرگی از فحش ها و مطالب اهانت آمیز و بزهکارانه وجود دارد .

اما مهمترین اولویت این ارتش الکترونیکی ، تثبیت موضوع مقدس بودن حاکم و بزرگداشت سیاست هایش و در ادامه آماده ساختن مردم برای تلاش ذلیلانه و سریع برای ایجاد زندگی مسالمت امیز با رژیم صهیونیستی که برخی از حاکمان کشورهای خلیج (فارس) در حال انجام ان هستند .

سپاه هایی از افراد خود فروخته که کاملا تابع دستورات مافوق خود هستند ؛ در این فضای مجازی فعالیت می کنند تا بهترین تعریف ها را از شرایط زندگی مسالمت آمیز با دشمن صهیونیستی و بدترین توصیف ها نسبت به ملت فلسطین و حتی شهر قدس و مسجد الاقصی را در نوشته ها و فعالیت های الکترونیکی خود مطرح کنند . و حتی این مطالب به فحش دادن به ملت های کشورهای عربی دوست که حکومت های انها مواضع مخالف مواضع "ولی امر " (حاک سعودی) نیز می رسد . و حتی گاهی این فحش نصیب تیم های ورزشی که تیم های وابسته یه اربابان آنها را شکست داده اند نیز داده می شود .

روش ضربه ها پی در پی

مگس های الکترونی که گویی بر فضای مجازی کشورهای خلیج (فارس) سیطره پیداکرده اند ، برای ایجاد آشفتگی ذهنی ساختگی برای مردم آن منطقه ، نوشته ها و فیلم های ویدئویی که با دقت بسیار بالا و برنامه دقیق تهیه شده است ، منتشر می کنند . و منظور این است که این نوشته ها و فیلم های ویدئویی چنان در این فضای مجازی منتشر می شود که گویی این مطالب خود جوش است و بر اساس تحولی که در اذهان مردم منطقه بوجود امده ، توسط مردم در این فضای مجازی منتشر می شود . بدون اینکه نشان دهند که این مطالب ساختگی است .

 هنگامی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پایان 2018م اعلام کرد که شهر " قدس" پایتخت رژیم صهیونیستی است و سفارت کشورش را به این شهر منتقل کرد ، مگس های الکترونیکی در مدت چند ماه مطالب محبت امیز نسبت به رژیم صهیونیستی از زبان مردم عرب این منطقه منتر کردندو حتی برخی از انها نام " اورشلیم" را به جای نام " قدس" به کار برد و از عربستان و کشورهای دیگر خلیج فارس می خواستند که سفارتخانه خود را در "قدس" افتتاح کنند . و حتی یک نفر در فیلم نتشر شده خود ، سرود ملی رژیم صهیونیستی را خواند تا نشان دهد که مردم این منطقه خواهان زندگی مسالمت آمیز با رژیم صهیونیستی هستند . 

همچنین برخی از فیلم های مستهجن را نیز منتشر ، که باعث شگفتی بیش از حد مردم منطقه خلیج (فارس) شد . و محتوای این افلام در راستای تحقق اهداف " مگس های الکترونیکی " برای ایجاد زمینه عادی سازی روابط بین کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی موثر بود .

این مجموعه از نویسندگان پیام در فضای مجازی چنان در رابطه با اهمیت ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی مبالغه می کنند که مشاهده شده است ، برخی از این مگس های الکترونیکی کورکورانه محبت و اعجاب خود را به دشمن صهیونیستی اعلام می کنند تا شنیدن مطالب پیرامون این رابطه در میان مردم کشورهای خلیج (فارس) ودیگر کشورهای عربی امری عادی تلقی شود .

فعالان اموزش دیده فضای مجازی با روش گام به گام و با انتشار مطالب خواندنی ، مردم جهان عرب را به پذیرش پدیده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عادت می دهند و دیوار بی اعتمادی بین دو طرف را کم کم از بین می برند .

مگس های الکترونیکی این روش را همراه با بی آبرو و مشوه کردن جهره مخالفان عادی سازی ، پیش می برند و خوانند گان خود را بر علیه مخالفان عادی سازی می شورانند . و هرشخصی را که بگوید که نباید سریعا با صهیونیستها رابطه ایجاد کنیم ، فورا اورا آماج حملات خود از طریق مسخره ، تحقیرو منزوی کردن ، قرار می دهند تا دیگر مخالفان نیز جرأت نکنند که پیرامون این موضوع (عادی سازی ) اظهار نظر کنند . 

عادی سازی از طریق فضای مجازی

موضوع عادی سازی ، مسئله فوری و فوتی نیست و نیاز به زمان دارد ، رژیم صهیونیستی نیز ابتدا با استفاده از رادیوی " صوت اسرائیل من اورشلیم " (القدس) ، این موضوع را در سطح جهان عرب ترویج می کرد اما بعد از اینکه فضای مجازی بوجود امد ، این رژیم با استفاده از افراد کارآزموده و مطالب دقیق و مورد قرار گرفته شده ، جهان عرب را نسبت به امر عادی سازی ترغیب می کند . که به تدریج وضعیت غیر منتظره ای بوجود امد بگونه ای که به صورت مستقیم بین مردم جهان عرب و مسئولین صهیونیستی ارتباط بوجود امد و تا حد زندگی مشترک فرضی بین انها بوجود امد که در  آن دو طرف با همدیگر معاشرت و گفتگو می کردند و مطالب همدیگر زا بدون واسطه به همدیگر منتقل می کردند . مثلا افرادی مانند " افیخای ادرعی " سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و یا " ایدی کوهین " که از طرف صهیونیستها به عنوان استاد دانشگاه " بار ایلان " در تل آویو معرفی می شود ، با زبان عربی با مردم جهان عرب سخن می گویند و همین افراد با همه کمی و کاستی هایشان در بسیاری از اوقات روی برخی از مردم جهان عرب تاثیر می گذارند و نظر انها را به نفع عادی سازی تغییر می دهند .

و روز به روز مطالب زیبا ولی مستهجن از طرق صهیونیست ها وارد فضای مجازی مس شود و برخی از مسلمانان به دلیل اینکه این مطالب شکلی جدید و زیبا و مستهجن دارد در مناسبت های اسلامی برای همدیگر ارسال می کنند . همچنین صهیونیستها به بهانه تعلیم زبان عبری ، عده ای از عرب زبانانی که در این باره بسیار کووشا و فعال باشند را به کار می گیرند تا این افراد عرب زبان مطالبی را به نفع عادی سازی در فضای مجاز بنویسند و این نوشته ها کاملا خود جوش و بسیار دوستانه  به خوانندگان عرب منتقل می شود .

از سوی دیگر برخی از طرفداران تند رو عادی سازی از کشورهای خلیج (فارس) و عربی به نشر مطالب تبلیغی برای عادی سازی با صهیونیستها اقدام می کنند و این مطالب توسط مگس های الکترونیکی در گستره ای وسیع در فضای مجازی باز نشر می شود و یا در این فضا توضیحاتی پیرامون انها ارائه می شود .

روش های تخریب معترضین عادی سازی

مگس های الکترونیکی مخالفین عادی سازی را به تهمت هایی مانند " ارتباط با ایران " ، " مزدوران قطر و ترکیه " ، " طرفداران اخوان المسلمین " و مانند اینها ، متهم می کنند و سیل فحشهای رکیک و سخنان زشت را به سوی انها سرازیر می کنند .

البته این مگس های الکترونیکی از آیات قرآن کریم هم برای گمراه کردن خوانددگان خود استفاده می کند ، و حملات الکترونیکی خود را بی وقفه برعلیه ملت فلسطین و خائن نشان دادن انها ، برای توجیه موضوع عادی سازی ، ادامه می دهد و با تکرا جملاتی مانند " فلسطینیها سرزمینشان را فروختند " به تخریب آنها می پردازند . همچنین با تکرار عباراتی مانند " صهیونیستها ما را اذیت نکردند و با ما دوست هستند " می خواهند زمینه عادی سازی را اماده سازند . و با طرح اصولی مانند " دشمن دشمن من ، دوست من است " ، رژیم صهیونیستی را دوست عرب ها معرفی می کنند .

زشترین چهره پشتیبان این مگس های الکترونیکی در کشورهای خلیج (فارس ) و عربی ، شخصی به نام " سعود القحطانی " که در قضیه قتل " روزنامه نگار سعودی " جمال قاشقچی " نقش برجسته ای داشت . که به ظاهر به دلیل ارتکاب این جنایت ، و به جرم هک کردن سایت های دیگران ، وی و مگس های الکترونیکیش از موسسه " رویتر " اخراج شدند اما در واقع همچنان و با قدرت بیشتر به کار خود ادامه می دهند و آخرین نمونه ان دخالت های آنها در نا آرام کردن کشورهای لبنان ، عراق و جمهوری اسلامی ایران بود .

http://www.manar.com/page-42524-ar.html - سایت المنار فلسطینی- 24 / 11/ 2019م

کد خبر 3957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =