ترجیح بینندگان ژاپنی به نمایش های رایگان با گیرنده دیجیتال زمینی

طی سال گذشته در ژاپن، با توجه به شیوع کرونا، زمان تماشای تلویزیون و فیلم ها افزایش یافته است.

اگرچه طیف گسترده ای از گزینه ها برای دیدن فیلم وجود دارد ولی خدمات رایگان محبوب ترین در بین ژاپنی ها بوده است.

پلنت (Planet) شرکتی که خدمات زیرساخت اطلاعاتی را برای توزیع محتوای روزانه فراهم می کند، یک نظرسنجی انجام داده و روند پخش جریان تلویزیونی و ویدئویی را با ۴۰۰۰ نفر ۲۰ سال به بالا ارزیابی کرده است و بیش از نیمی از آنها پاسخ دادند که چند تلویزیون در خانه دارند: یکی متعلق به خانواده و دیگری که می توانند در اتاق های خود تماشا کنند.

وقتی از آنها سئوال شد که چند وقت یکبار برنامه ها و فیلم های تلویزیونی را تماشا می کنند، ۸۰٪ پاسخ دهندگان گفتند که هر روز پخش زمینی را تماشا می کنند و در این نطرسنجی، بیشترین مورد برای تماشا، کانال های رایگان بود.

در مجموع کسانی که گفتند این نوع کانال ها را "هر روز" یا "بعضی اوقات" تماشا می کنند، بیشتر از ۵۰ درصد است.

کانال های کابلی و کانال های "ماهواره پخش کننده" و "ماهواره ارتباطی" که معمولاً در ژاپن با اختصار BS و CS شناخته می شوند، اولین بار به عنوان سرویس های جدید در ایالات متحده پخش شدند.

از دهه ۱۹۸۰، چندین کانال در ژاپن نیز به طور گسترده تری در دسترس قرار گرفتند.

با این حال، در این نظرسنجی کمتر از ۲۰ درصد گفته اند که برای تماشای تلویزیون هزینه پرداخت کرده اند و این مورد برای کانال های اینترنتی نیز وجود داشت.

در این میان بیش از ۵۰ درصد کانال هایی مانند YouTube به صورت آنلاین تماشا می کردند و تنها حدود ۲۰ درصد به Netflix و سایر خدمات پولی علاقه نشان داده اند که مشخص می کند اولویت عمده، تماشای تلویزیون و فیلم های رایگان است.

همچنین از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چه مدت زمان را برای مشاهده تلویزیون نسبت به سال قبل اختصاص داده اند؟ پاسخ بیش از ۵۰ درصد آنها هنوز همان مدت زمان سال قبل بود، در حالی که ۳۰ درصد آنان زمان تماشای تلویزیون خود را افزایش داده بودند.

بیش از ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان به هیچ وجه محتوای برنامه های مورد پسند خود را فاش نکردند و این تمایل به طور فزاینده ای در افراد هفتاد سال به بالا دیده شد و Planet معتقد است کلید گسترش بیشتر خدمات شبکه های تلویزیونی ژاپن، جذب نسل های قدیمی تر خواهد بود.

در این میان، مردم بیشتر به دنبال تماشای اخبار (۸۰ درصد) بودند و بعد از آن طرفدار دیدن نمایش، سرگرمی و مسابقه ها از تلویزیون هستند.

علاوه بر اینها، محققان این نظرسنجی به نتیجه رسیدند که علی رغم نشانه هایی مبنی بر کاهش علاقه مردم به تلویزیون، هنوز یک نیاز ریشه دار برای تماشای آن برای اخبار لحظه ای و اطلاعات جامع وجود دارد.

کد خبر 4044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =