انجمن فرهنگی مجارستان

مرکز فرهنگی مجارستان یکی از نمایندگیهای کشورهای خارجی در صربستان است که فعالیت های گسترده ای در معرفی فرهنگ مردم سرزمینش در منطقه دارد این مرکز شامل فروشگاه محصولات مجارستانی و کافه رستوران سنتی، تالار کنسرت، نمایشگاه، محلی برای ‏برگزاری شب های ادبی و میز گردها، سالن نمایش فیلم و دفتر ارائه مشاوره علمی می باشد.

انجمن فرهنگی مجارستان

مرکز فرهنگی مجارستان در صربستان:

ایده گشایش مرکز فرهنگی (انجمن فرهنگی) مجارستان در بلگراد به دوران فدرال یوگسلاوی باز می گردد زمانی که مجارها به شهر بلگراد "پایتخت اروپای بالکان" می گفتند. این مرکز قرار بود یک مرکز فرهنگی معنوی مجار به هدف امتداد و تقویت روابط مجارستان و اسلاوهای جنوبی (یوگسلاوی) باشد، لیکن بنا به دلائل مختلف ازجمله، شروع جنگ جهانی، ظهور کمونیسم و آغاز جنگ های بالکان که باعث فروپاشی یوگسلاوی شدند، افتتاح خانه فرهنگ مجار مدام به تعویق افتاد و در نهایت در ابتدای جولای سال ۲۰۱۴ با حضور نخست وزیر مجارستان و رئیس جمهور وقت صربستان در مرکز بلگراد در ساختمانی به مساحت ۱۱۶۰ متر افتتاح گردید که در طبقه هم کف آن فروشگاه محصولات مجارستانی و کافه رستوران سنتی، در طبقه اول تالار کنسرت، نمایشگاه، محلی برای برگزاری شب های ادبی و میز گردها، نمایش فیلم و ارائه مشاوره علمی اختصاص یافت. طبقه دوم به بخش اداری و طبقات سوم به بعد نیز آپارتمان هایی برای اقامت خانواده های کارمندان و سوئیت‌هایی برای اقامت موقت مهمانان، هنرمندان، پژوهشگران و اقامت دانشجویان مجار تعبیه شد. در طبقه ششم ساختمان نیز کتابخانه و اتاق‎هایی برای آموزش زبان مجاری در نظر گرفته شد و در طبقه انتهایی هم مکانی برای برگزاری مهمانی ها و مراسم دسته جمعی ساخته شده است.

مسولین این مجموعه در سال ۲۰۱۴ در ابتدای افتتاح این انستیتو اظهار کردند: بلگراد در گذشته دور، در دوران عثمانی به "دارالجهاد" یا "دروازه جنگ مقدس" شهرت داشت امیدواریم روزی رسد که به آن دروازه همکاری و گفتمان فرهنگ ها بگویند، که گویا موعد آن نیز فرا رسیده است!

انجمن فرهنگی مجارستان

کد خبر 4861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =