موسسه کنفسیوس

انستیتو کنفسیوس طی امضای تفاهمنامه‎ای میان دو وزارت آموزش و پرورش جمهوری صربستان و ‏جمهوری چین پس از از همپاشی یوگوسلاوی سابق تأسیس و در سال ۲۰۰۶ در ساختمان مرکزی دانشکده زبانشناسی دانشگاه بلگراد به هدف تقویت همکاریها و افزایش تبادلات فرهنگی-آموزشی افتتاح ‏گردید.

موسسه کنفسیوس

انستیتو کنفوسیوس - چین:

انستیتو کنفسیوس طی امضای تفاهمنامهای میان دو وزارت آموزش و پرورش جمهوری صربستان و جمهوری چین تأسیس و در سال ۲۰۰۶ در ساختمان مرکزی دانشکده زبانشناسی دانشگاه بلگراد افتتاح گردید و پس از آن دفتری در دانشکده فلسفه نووی ساد ایجاد نمود.

موسسه کنفسیوس

هدف از احداث آن تقویت همکاریها و افزایش تبادلات فرهنگی- آموزشی به منظور توسعه روابط دوستانه چین با دیگر کشورها و ایفای نقش در ایجاد جهانی چند فرهنگی، هارمونیک و همساز است. فعالیت اصلی این مرکز آموزش زبان چینی، سازماندهی کلاسهای آموزشی برای مربیان زبان چینی، ایجاد کادر آموزش زبان و همینطور برگزاری امتحانات است. از دیگر وظایف آن ارائه اطلاعات، خدمات و مشاوره در مورد رویدادهای  آموزشی- فرهنگی است که در کشور چین رخ می دهد.

این موسسه  علاوه بر فعالیت های آموزش زبان چینی در دانشگاه های بلگراد و نووی ساد، بر آموزش زبان چینی در دبیرستان زبانشناسی بلگراد و دبیرستان زبانشناسی سرمسکا کارلوویتسا در ویوودینا نیز نظارت کامل دارد که به گفته ملادن شارچویچ وزیر علوم صربستان، زبان چینی در دبیرستانهای کشور از سال تحصیلی جاری (۲۰۱۹-۲۰۲۰) بعنوان یکی از دروس رسمی آغاز گردیده است لیکن فعلا نمره‌ای که دانش آموزان از این درس در امتحانات می‌گیرند در معدل آنها نقشی نخواهد داشت.

موسسه کنفسیوس با تلاش‌های مشترک دانشگاه بلگراد و دانشگاه ارتباطات و رسانه های چین، کانونی با عنوان "دوستداران فرهنگ چین" را تشکیل داده اند که بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب از ادبیات کلاسیک و معاصر، تاریخ، فلسفه، فرهنگ لغت، مجله و همچنین کتب آموزشی و کمک آموزشی زبان چینی،‌ فیلم و دیگر اقلام فرهنگی را به امانت در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

این موسسه در حوزه فعالیت‌های خود در کنار معرفی فرهنگ، سنت‌ها و آداب و رسوم چین به معرفی چین مدرن معاصر نیز اهتمام می‌ورزد.

موسسه کنفسیوس

موسسه کنفسیوس

موسسه کنفسیوس

http://konfucije.fil.bg.ac.rs/wp/

کد خبر 4866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =