شورای فرهنگی بریتانیا

شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسیل) یک مرکز غیر انتفاعی است که به اشاعه فرهنگ، آداب، رسوم و ارزشهای ملی بریتانیا و ایجاد روابط فرهنگی بین دو ‏ملت می پردازد. این موسسه در سال ۱۹۴۰ اولین نمایندگی خود را در بلگراد (پایتخت یوگسلاوی سابق) با عنوان موسسه ‏‏"یوگسلاوی-انگلیسی" افتتاح کرد.

شورای فرهنگی بریتانیا

بریتیش کانسیل - انگلستان:

شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسیل) یک مرکز غیر انتفاعی است که هزینه‌های آن از طرف دولت انگلستان تأمین و به اشاعه فرهنگ، آداب، رسوم و ارزشهای ملی بریتانیا و ایجاد روابط فرهنگی بین دو ملت می پردازد. این موسسه در سال ۱۹۴۰ اولین نمایندگی خود را در بلگراد (پایتخت یوگسلاوی سابق) با عنوان موسسه "یوگسلاوی-انگلیسی" در محل قصر آلبانی افتتاح کرد که مهمترین فعالیت آن برپایی دوره های آموزش زبان انگلیسی و مهد کودک بود. این نمایندگی پس از مدتی بعنوان مرکزی برای معرفی بریتانیا و میراث فرهنگی آن مورد استفاده قرار گرفت.

شورای فرهنگی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ به ساختمانی در محله قدیمی ترازیا در مرکز شهر انتقال یافت و در سال ۲۰۰۸ به منظور تقویت روابط فرهنگی سیاست کاری اش را تغییر داده و بخش عمده ای از کتابخانه خود را به کتابخانه های دانشگاهی دو شهر نووی ساد و کراگویواتس ارسال نمود تا بدین طریق اطلاع رسانی بهتر و در سطح وسیع تری در حوزه فعالیت های خود انجام دهد. یکی از اولویت‌های کار این مرکز در زمینه هنرهای تجسمی, موسیقی، توسعه مهارتها و ظرفیت‌های هنری و فعالیت در بخش دیجیتال است. نمایندگی مذکور در مسیر فعالیت‌های خود در بحث نوآوری، خلاقیت و توسعه و کار آفرینی در حوزه فرهنگ از خط مشیی تبعیت می نماید که از بریتانیا کسب و به هدف ارتباط بیشتر و صمیمی تر با مخاطبان صرب از آنها بعنوان مدل کاری استفاده می کند. این موسسه با سرمایه گذاری در توسعه اشتغال حرفه‌ای در حوزه فرهنگ سعی در ایجاد یک اکوسیستم خلاق در منطقه دارد.

شورای فرهنگی بریتانیا

این مرکز از طریق ایجاد ارتباط میان هنر و تکنولوژی رایانه ای با استفاده از برنامه نویسی، بازیهای رایانهای، دنیای مجازی و انیمیشن به ارتقای سطح خلاقیت در دنیای دیجیتال می پردازد و دراین مسیر از شیوه ها و پلتفرمهایی همچون PlayUK ۲۰۲۰ سعی در ایجاد امکان دسترسی به مهارت ها و دانش جدید در تعامل میان هنر و فناوری و تقویت آنها دارد.

همچنین به هدف معرفی بریتانیا، از طریق پخش موسیقی و شعر از کانالهای رادیویی و اینترنت به معرفی هنر موسیقی انگلستان و گوناگونی آن پرداخته و در امر آموزش زبان رایج انگلستان اهتمام می ورزد و در محل استقرار خود کلاسهای آموزش حضوری برگزار می کند. علاوه بر آن امکان آموزش رایگان را نیز از طریق اینترنت ایجاد و در این مسیر اپلیکیشن هایی برای تسهیل در فراگیری سطوح مختلف طراحی و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

این موسسه به تازگی در همسایگی رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در بلگراد زمین وسیعی را خریداری و در مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع بزرگترین نمایندگی خود را بنا کرده است که به زودی دز حوزه فرهنگ و آموزش به بهره برداری خواهد رسید.

https://www.britishcouncil.rs/

کد خبر 4869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =