بررسی کمبود معلم در مدارس دوره های مختلف

وزارت آموزش ، فرهنگ ، ورزش ، علوم و فناوری ژاپن، یک نظرسنجی سراسری در مورد کمبود معلم در مدارس دولتی را انجام خواهد داد که موجب گردیده در برخی مواقع، معاونان و دیگر مدیران مدارس نیز برای جبران کمبود معلم، در کلاس ها حضور یابند.

به گزارش یومیوری شیمبون این اولین نظرسنجی یک پارچه و سراسری در مورد کمبود معلم خواهد بود.

وزارت خانه مزبور این نظرسنجی را در ماه می انجام می دهد و هیئت های آموزش در استان ها و شهرهای بزرگ که توسط دولت تعیین شده اند هدف قرار می دهد.

این بررسی تأیید خواهد کرد که در آغاز سال تحصیلی چه تعداد معلم نمی توانند در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه عمومی و همچنین مدارس با نیازهای ویژه مستقر شوند.

این بخش مواردی از قبیل کمبود معلم کلاس در مدارس ابتدایی و معلم دروس خاص در دبیرستان های ابتدایی، عوامل و نیازمندی هایی که برای مقابله با این مشکل ضرورت دارد را در برخواهد گرفت.

نظرسنجی انجام شده توسط وزارت آموزش ، فرهنگ ، ورزش ، علوم و فناوری ژاپن در سال 2017 که تنها در هشت استان و سه شهر بزرگ تعیین شده انجام گردید نشان داد که در مدارس ابتدایی و متوسطه به تعداد 570 معلم کمبود وجود دارد که البته  این کمبودها شامل افزایش تعداد معلمان مرخصی زایمان و مراقبت از کودک و جایگزینی ناکافی را در بر گرفته است.

بر اساس پیش بینی ها در طی پنج سال آینده، مدارس ابتدایی به کلاس های 35 نفره تغییر خواهند کرد و همین موضوع نیاز به 13000 معلم اضافی را به وجود خواهد آورد.

شورای مرکزی آموزش در حال بحث در مورد روش های جذب معلمان است و قصد دارد از نتایج نظرسنجی برای این منظور استفاده کند.

یومیوری شیمبون

کد خبر 4993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =