موهان بهاگوات، رئیس حزب تندرو  آر اس اس با تاکید بر اینکه این سازمان از قانون تبعیت می کند گفت، این سازمان هیچ  قصد و برنامه ای ندارد تا به عنوان یک مرکز قدرتِ دیگر، در کشور مطرح باشد.

حزب آر اس اس پیرو قانون است و نمی خواهد به عنوان مرکز قدرت دیگری مطرح باشد

موهان بهاگوات، رئیس حزب تندرو  آر اس اس با تاکید بر اینکه این سازمان از قانون تبعیت می کند گفت، این سازمان هیچ  قصد و برنامه ای ندارد تا به عنوان یک مرکز قدرتِ دیگر، در کشور مطرح باشد. وی این سخنان را در یک گردهمایی در دانشگاه روهیکهاند در مورد "آیندۀ هند از دیدگاهِ حزب راشتریا سوایام سواک سانگ (آر اس اس)" بیان نمود. وی گفت:" این سازمان به هیچ وجه برنامه ای ندارد تا به یک مرکز قدرت تبدیل شود. اما سوء برداشتهایی درمورد آر اس اس در حال انتشار است. زمانی که از نزدیک با مسئولان این سازمان در ارتباط باشید متوجه می شوید که تمام این ادعاها، سوء برداشت از صحبتهای ما بوده است و این سازمان پایبند به قانون است. " بهاگوات جهت شفاف سازی در مورد صحبت هایی که از او در مورد اجرایِ سیاست دو فرزندی در مراد آباد مطرح شده بود گفت" اگر مرکز قدرتی بخواهد در مقابل قانون قرار گیرد، سازمانِ ما مخالف آن است و مطالب منتشر شده، سوء برداشتی از صحبت های من بوده است و به گونه ای مطرح شده است که آر اس اس می خواهد خانواده ها را مجبور به اجرای سیاست دو فرزندی کند در حالیکه اینطور نیست. نظر ما این است که دولت باید پس از مشورت و تحقیقات کافی در مورد این موضوع سیاست گذاری کند. و پس از گرفتن رضایت از همه اقشار جامعه به اجرای چنین سیاستی بپردازد."

وی افزود:" زمانی که در صحبتها گفته می شود که یک میلیارد و 300 میلیون نفر هندو در این کشور زندگی می کنند به معنی آن نیست که کسی می خواهد مذهب یا زبان دیگران را تغییر دهد. این سوء برداشتها باید خاتمه یابد. آر اس اس نمی خواهد هیچ مرکز قدرتی تشکیل بدهد و به حاکمیت قانون پایبند است. این مردم هند هستند که باید فارغ از هرگونه مذهب و نژاد و زبان این کشور را بسازند."  

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

توضیح: حزب تندرو آر اس اس در میان جامعه به حزب افراطی شناخته می شود اعضای آنرا افراد با سطح سواد پایین و متعصب تشکیل می دهند و اعضای اصلی آن با طرح هایی که احساسات مردم را جریحه دار می کند در پی برداشت های سیاسی هستند.

کد خبر 5080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =