نتایج تحقیقات موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان(CLAIM) در آلمان نشان می دهد که بسیاری از مسلمانان آسیب‌دیده از جرائم نژادپرستانه تحت حمایت هیچ موسسه‌ای قرار نمی‌گیرند

منبع:اسلامیشه تسایتونگ

نتایج تحقیقات موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان(CLAIM) در آلمان نشان می دهد که بسیاری از مسلمانان آسیب‌دیده از جرائم نژادپرستانه تحت حمایت هیچ موسسه‌ای قرار نمی‌گیرند. براساس تحقیقات این مرکز، تنها چهار مرکز از ۷۹ نهاد مشاوره در سراسر آلمان، از مسلمانانی که از رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز آسیب دیده‌اند، حمایت می‌کند.

بسیاری از شهروندان آلمان، هر روز تحت رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه قرار می‌گیرند و حتی حملات لفظی و فیزیکی را تجربه می‌کنند. در این میان، نژادپرستی علیه مسلمان،‌ نسبت قابل توجهی از جنایات نژادپرستانه را تشکیل می‌دهد. آنطور که پلیس آلمان گزارش داده؛ در سال ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ جرم با انگیزه اسلام هراسی ثبت شده است. این در حالی است که نتایج تحقیقات موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان(CLAIM) نشان می دهد که بسیاری از مسلمانان آسیب‌دیده از جرائم نژادپرستانه تحت حمایت هیچ موسسه‌ای قرار نگرفته‌اند. براساس تحقیقات این مرکز تنها چهار مرکز از ۷۹ نهاد مشاوره در سراسر آلمان، از مسلمانانی که از رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز آسیب دیده‌اند، حمایت می‌کنند.

گوزین جهان که مسئول این مطالعه در موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان است، در این باره گفت:« متخصصان مراکز مشاوره باید نسبت به انواع نژادپرستی اطلاعات کافی داشته باشند تا نه‌تنها اعتماد افراد آسیب‌دیده را جلب کنند، بلکه بتوانند آن‌ها را تحت حمایت خود قرار دهند. در این میان، به‌نظر می‌رسد که در زمینه نژادپرستی علیه مسلمان، نیاز به آموزش بیشتری وجود دارد. در آلمان، افرادی که تحت تبعیض قرار گرفته‌اند و یا با رفتارهای نژادپرستانه مواجه شده‌اند، معمولا به مراکز مشاوره غیردولتی مراجعه می‌کنند. البته این مراکز نیز به این گروه از افراد مشاوره رایگان می‌دهند. این در حالی است که مراکز مشاوره برای مسلمانان نیز بسیار کم است.»

ریما هانانو، معاون موسسه اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان نیز با اشاره به اینکه آمارهای درستی از میزان نژادپرستی علیه مسلمانان وجود ندارد، گفت:« تنها نیمی از سازمان‌ها درباره نژادپرستی علیه مسلمانان، گزارش ارائه می‌دهند. بنابراین هیچ آمار درستی از چنین جرائمی در آلمان وجود ندارد. به طور مثال، در سال ۲۰۱۹، تنها ۱۲۸۰ حمله لفظی و فیزیکی علیه مسلمانان ثبت شده است. این در حالی است که تنها نیمی از مراکز و سازمان‌ها، نژادپرستی علیه مسلمانان را به عنوان جرم قلمداد می‌کنند. همچنین تعداد زیادی از شهروندان مسلمان، حاضر به گزارش حملات فیزیکی و لفظی علیه خود نیستند. بنابراین آمارهای رسمی به هیچ عنوان گویای واقعیت نیست. این آمارها تنها به ما نشان می‌دهد که نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود.»

او همچنین درباره حمایت از آسیب‌دیدگان نیز گفت:«نتایج این تحقیق همچنین مشخص می‌کند که تعداد مراکز مشاوره‌ای که به مسلمانان آسیب‌دیده از جرائم نژادپرستانه مشاوره می‌دهند، بسیار کم است. این تحقیقات به ما نشان می‌دهد که آلمان برای مشاوره در زمینه نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان با خلا مواجه است. این در حالی است که حمایت از افراد آسیب‌دیده امری ضروری است و دولت فدرال باید ساختارها و بودجه کافی برای این امر را مهیا سازد.»

لینک گزارش:

https://islamische-zeitung.de/muslimfeindlichkeit-claim-allianz-veroeffentlicht-kurzstudie/

کد خبر 5141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =