طارق اوس، پناهنده سوری که برای ورود به پارلمان مرکزی آلمان(بوندستاگ) نامزد شده بود با موجی از تهدیدهای نژادپرستانه روبرو شد و از نامزدی در انتخابات استعفا داد. او با انتقاد از نابرابری موجود در جامعه آلمان، از مردم این کشور خواست که در برابر رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض بایستند.

منبع: سایت اسلامیک

طارق اوس، پناهنده سوری که برای ورود به پارلمان مرکزی آلمان(بوندستاگ) نامزد شده بود با موجی از تهدیدهای نژادپرستانه روبرو شد و از نامزدی در انتخابات استعفا داد. او با انتقاد از نابرابری موجود در جامعه آلمان، از مردم این کشور خواست که در برابر رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض بایستند.

این پناهنده سوری که به‌نظر می‌رسد در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است، از گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی خودداری کرد. با این وجود او در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:« تهدیدهای نژادپرستانه علیه من و نزدیکانم، به حدی جدی و وحشتناک است که تصمیم گرفتم از نامزدی در انتخابات استعفا دهم.»

او همچنین در بیانیه خود، در انتقاد از وضعیت سیاسی آلمان و اروپا گفت: «واکنش‌ها نسبت به نامزدی من، نشان داد که پناهجویان در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند. متأسفانه نابرابری در تمام عرصه‌های جامعه افزایش یافته است. در این شرایط، همه ما وظیفه داریم که به این مشکل بپردازیم و وضعیت را تغییر دهیم»

آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد؛ این جوان ۳۱ ساله قصد دارد تا مدتی از هیاهو دور بماند و وقتش را با خانواده خود سپری کند. همچنین در این مدت، قرار است که تحت محافظت یک تیم قرار بگیرد.

یکی از سخنگویان حزب سبزها نیز در این باره گفت؛« اگر او استعفا ندهد، تمام اعضای خانواده‌اش در خطر قرار می‌گیرند. او می‌توانست نخستین شهروند سوریه باشد که وارد پارلمان مرکزی آلمان شده است. اوس همچنین می‌توانست به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای حزب سبزها در پارلمان این کشور، در حوزه مرتبط با پناهجویان و مهاجران  به فعالیت بپردازد. اما متاسفانه در حال‌حاضر شرایط برای او مهیا نیست.»

هایکو ماس، وزیر امور خارجه فدرال نیز در صفحه توئیتر خود نوشت:« این موضوع ضربه بدی برای سیستم سیاسی، اجتماعی و ... ما داشت. من متاسفم که یک پناهنده از سوریه به دلیل تهدیدها و نژادپرستی، مجبور می‌شود از نامزدی در انتخابات پارلمان کناره‌گیری کند.»

کاترین گورینگ-اکاردت، رئیس فراکسیون سبزها در بوندستاگ نیز از شرایط پیش آمده به شدت عصبانی است. او در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:« من بسیار شرمنده هستم که طارق اوس، به خاطر حفظ امنیت خانواده اش، مجبور است که از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند. ما باید با چنین سیستم بیماری هر چه زودتر مقابله کنیم.»

اوس پنج سال پیش وارد آلمان شد و تنها چند ماه پس از ورود، فعالیت خود را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی آغاز کرد. او در سوریه در رشته حقوق تحصیل کرده بود و می‌خواست به عنوان اولین پناهجوی سوریه‌ای وارد پارلمان آلمان شود، اما با بدترین تهدیدها و رفتارهای نژادپرستانه مواجه شد.

هر چند انصراف او از نامزدی انتخابات مجلس فدرال، بسیاری را شوکه و عصبی کرده است، اما واقعیت این است که تهدید مسلمانان و رفتارهای تبعیض‌آمیز با آن‌ها به معضل جدی در آلمان بدل شده است. در سال‌های اخیر، مسلمانان بیش از گذشته با رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض روبرو شده‌اند. حتی اکثر رسانه‌های آلمانی، موضعی خصمانه نسبت به اسلام و مسلمانان دارند آن‌ها تلاش می‌کنند با انتشار اخبار و گزارش‌های جهت‌دار، چهره‌ای غیرواقعی از مسلمانان به جامعه آلمان نشان دهند. در این شرایط، دولت فدرال و تک تک شهروندان آلمان وظیفه دارند، بیش از پیش با خصومت‌ها و تهدیدهای نژادپرستانه‌ای مقابله کنند، زیرا این رفتارها نه تنها قربانیان، بلکه کل کشور را به خطر خواهد انداخت.

لینک گزارش:

https://www.islamiq.de/۲۰۲۱/۰۳/۳۱/morddrohungen-gefluechteter-syrier-alaows-zieht-kandidatur-zurueck/

کد خبر 5253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =