در نیمه شعبان همه مسلمانان از جمله؛ شیعیان و اهل سنت شب برائت را برگزار می کنند. اغلب ساختمان ها و منازل شخصی آذین بندی می شوند. شیعیان در آن روز به دلیل سالروز تولد امام زمان (عج) مراسم جشن برگزار می نمایند

    در آستانه سالروز "میلاد مسعود امام زمان (عج)"  و "شب برائت" امروز در سراسر کشور مراسم جشن با کمال احترام برگزار می شود و مومنان در مساجد نوافل به جا می آورند و از پروردگار خود برای گناهان آمرزش می طلبند و همچنین برای خلاصی وضعیت اسفناک کرونا نیز دعا می کنند.

       علمای مذهبی این شب را شب روزی، سلامتی، زندگی، مرگ و قضاوت در مورد خوب و بد می نامند و همچنین از خداوند متعال رحمت و لطف می طلبند.

       همچنین تعداد زیادی از مردم (اهل سنت) به گورستان ها می روند و بر قبور عزیزان خود گل پاشی می کنند و برای آمرزش آن ها دعا می کنند.

       در مساجد، مراسم "جشن تولد امام زمان (عج)" و "شب برائت" و سایر اجتماعات بزرگ به دلیل موج شدید سوم کرونا در پاکستان محدودیت هایی اعمال شده است.

      ملاحظه:

      در نیمه شعبان همه مسلمانان از جمله؛ شیعیان و اهل سنت شب برائت را برگزار می کنند. اغلب ساختمان ها و منازل شخصی آذین بندی می شوند. شیعیان در آن روز به دلیل سالروز تولد امام زمان (عج) مراسم جشن برگزار می نمایند و در محافل و همایش های علمی شخصیت امام زمان (عج) زمان غیبت و ظهور امام (عج) را بیان می کنند و برخی از مردم برای عریضه ریزی به سدها می روند و مردم شهر راولپندی و اسلام آباد در سد "روال  دیم" عریضه می اندازند.

کد خبر 6476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =