موسسه عامل زکات، انفاق و صدقه نهضت العلماء (LAZISNU)

مؤسسۀ عامل زکات انفاق و صدقه نهضت العلماء (LAZISNU) طبق نتیجه سی و یکمین کنگره نهضت العلماء در شهر بویولالی، جاوه مرکزی در سال ۲۰۰۴ به عنوان وسیله ای برای کمک به جامعه تأسیس شد. LAZISNU به طور قانونی-رسمی توسط مصوبه وزیر دین شماره ۶۵ سال ۲۰۰۵ برای جمع آوری زکات، انفاق و صدقات برای جامعه گسترده تر به ثبت رسید.LAZISNU یک سازمان غیرانتفاعی

مؤسسۀ عامل زکات انفاق و صدقه نهضت العلماء (LAZISNU) طبق نتیجه سی و یکمین کنگره نهضت العلماء در شهر بویولالی، جاوه مرکزی در سال ۲۰۰۴ به عنوان وسیله ای برای کمک به جامعه تأسیس شد. LAZISNU  به طور قانونی-رسمی توسط مصوبه وزیر دین شماره ۶۵ سال ۲۰۰۵ برای جمع آوری زکات، انفاق و صدقات برای جامعه گسترده تر به ثبت رسید.LAZISNU  یک سازمان غیرانتفاعی متعلق به سازمان نهضت العلماء (NU) است که هدف آن خدمات در کمک به رفاه مردم، بالا بردن عزت اجتماعی با استفاده از وجوه زکات، انفاق، صدقات و وقف است.

تاریخچه

· سال ۲۰۰۴ یا ۱۴۲۵ هـ.ق، LAZISNU تأسیس شد.

· سال ۲۰۰۵ یا ۱۴۲۶ هـ.ق، LAZISNU به طور قانونی توسط جهان بانکداری به رسمیت شناخته شد و با مصوبه وزیر دین شماره ۶۵ سال ۲۰۰۵ تأیید شد.

· سال ۲۰۱۶ یا ۱۴۳۷ هـ.ق در تلاش برای بهبود عملکرد و جلب اعتماد عمومی، LAZISNU سیستم مدیریت ISO ۹۰۰۱ سال ۲۰۱۵ را که توسط دستگاه های صدور گواهینامه NQA و UKAS با شماره گواهی ۴۹۲۲۴ در اکتبر ۲۰۱۶ صادر شد، اجرا کرد. LAZISNU به مدیریت مدرن، پاسخگو، شفاف، قابل اعتماد و حرفه ای تعهد دارد.

LAZISNU وظیفه جمع آوری، مدیریت و اداره یا توزیع زکات، انفاق، صدقات به مستحقین آن را دارد.

توسعه LAZISNU

LAZISNU که ​​در کنگره ۲۰۰۴ تأسیس شد، به معنای فقدان دستاوردها نیست. موفقیت در جمع آوری کمکهای بشردوستانه موسسه کاملاً دلگرم کننده است، اگرچه هنوز نسبتاً جوان است. در پایان سپتامبر ۲۰۱۱، مصادف با ماه رمضان ۱۴۳۲ هـ.ق، کل وجوه جمع آوری شده بالغ بر ۴.۵ میلیارد روپیه بود. در دسامبر ۲۰۱۱، این تعداد به ۵.۴ میلیارد روپیه افزایش یافت.  تا به امروز، LAZISNU دارای یک شبکه خدمات و مدیریت زکات، انفاق و صدقات در ۱۲ کشور، در ۳۴ استان و ۳۷۶ شهر یا منطقه در اندونزی است. LAZISNU به عنوان یک مسسه خیریه همچنان در تلاش است تا اعتماد اهداکنندگانی را که همه سیستم های ضبط و توزیع آنها به صورت واقعی از طریق سیستم فناوری اطلاعات قابل مشاهده است،

افزایش دهد. از طریق نشست ملی کاری سال ۲۰۱۷ در شهر سوکابومی، LAZISNU مجدداً سنت بشردوستانه نهضت العلماء را ، مانند سنت perelek (جمع آوری برنج) در سوندا یا jimpitan (پس انداز جمعی برنج یا سکه) در جاوه که پیشگام تولد برنامه "جمع آوری سکه" (صندوق انفاق) نهضت العلماء بود، احیا کرد.  "جمع آوری سکه" نهضت العلماء توسط عقیل سراج، رئیس این سازمان در شهر سراگِن (Sragen) در سال ۲۰۱۸ رسماً اعلام کرد. سپس آن را از طریق کارناوال فعالیت سکه در شهرهای بانتن  تا بانیووانگی به مدت ۳ ماه تبلیغ شد و ۱.۸ میلیارد روپیه جمع آوری شد.

در حال حاضر، LAZISNU بر اقدامات بزرگ بشردوستانه متمرکز است که با همکاری نهادهای مختلف فعالیت می کند.

شرکای LAZISNU

LAZISNU بعنوان یک موسسه زکات، انفاق و صدقه متعلق به بزرگترین سازمان جامعه در اندونزی نهضت العلماء (NU) با موسسات و آژانسهای مختلف دولتی و خصوصی شریک است. یکی از شرکای استراتژیک LAZISNU در اجرای برنامه های مصلحت آور، واحد مدیریت مالی حج است. همکاری که از سال ۲۰۱۷ برقرار شده است در سال ۲۰۲۰ با یک برنامه متنوع تر و گسترده تر برای همکاری بیشتر شده است. این همکاری مطابق با چشم انداز کلان سازمان برای پشتیبانی از همه تلاشها در جهت رفاه امت بر اساس استقلال و توجه است، زیرا هدف از برنامه مصلحت آور ارائه هرچه بیشتر مصالح به امت از بودجه متعلق به امت از طریق واحد مدیریت مالی حج است. هم افزایی LAZISNU و واحد مدیریت مالی حج در سال ۲۰۲۰ با کنترل شیوع بیماری همه گیر کوید-۱۹ آغاز شد، جایی که همه جنبه های زندگی مردم تحت تأثیر قرار گرفته است. سپس به طور موازی، همکاری در برنامه های زیربنایی آموزشی، اجتماعی، مذهبی و بهداشتی و غیره با هدف پسانترن ها (مدارس شبانه روزی اسلامی یا حوزه مانند) پرورش یافته نهضت العلماء و سایر شبکه های این سازمان انجام شده است.  از طریق انواع برنامه های هم افزایی، امید می رود که واحد مدیریت مالی حج و LAZISNU مصلحت آوری خود را بیشتر گسترش دهند و تأثیر قابل توجهی در رفاه مردم یا امت داشته باشند.علاوه بر واحد مدیریت مالی حج، LAZISNU همچنین با بنیاد ملی عامل زکات (BAZNAS)، شرکت های بیمه، رهن و چندین شرکت خرده فروشی و بانکداری متعارف شریک است و همکاری می کند. در عصر دیجیتال، LAZISNU همچنین با بازارهای مختلف و کیف پول الکترونیکی در اندونزی همکاری می کند. LAZISNU نیز با برخی از شرکای دیگر سیستم عامل های مختلف سرمایه گذاری جمعی و همچنین با چندین رسانه ملی (شبکه تلویزیونی، رادیویی، روزنامه و مجلات و انتشارات) همکاری دارد. LAZISNU همچنین از طریق پرچم نهضت العلماء با تمام نهادها و سازمان های مستقل نهضت العلماء کار می کند.

منبع: ویکی پدیا

کد خبر 6552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =