مدیر کل زکات پاکستان مقدار "زکات" را برای سال اسلامی ۴۲-۴۱ هجری قمری را به روپیه تعیین کرد.

مدیر کل زکات پاکستان مقدار "زکات" را برای سال اسلامی ۴۲-۴۱ هجری قمری را به روپیه تعیین کرد.

    وی گفت: مبلغی به عنوان زکات از مبالغ کمتر از ۸۰۹۳۳ روپیه، ذکر شده در ستون شماره ۲ و سریال شماره ۱ اولین برنامه زکات طی دستورالعمل سال ۱۹۸۰ ، کسر نمی شود.

    وی افزود: زکات از کلیه حساب های بانکی پس انداز، حساب های سود و ضرر و همچنین از سایر حساب ها که اعتبار موجودی آنها ۸۰۹۳۳ روپیه (هشتاد هزار و نهصد و سی و سه روپیه) است، کسر می شود و انتظار می رود (در صورت مشاهده ماه رمضان) در ۱۴ یا ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ کسر گردد.

    ملاحظه:

   در پاکستان هر سال در آغاز ماه مبارک رمضان بانک ها از حساب مردم  زکات کسر می کنند. گفتنی است زکات یاد شده زکات سالیانه است و زکات فطره نیست. بر اساس فقه اهل سنت، اسکناس کاغذی نیز زکات دارد و امسال مدیر کل زکات پاکستان مقدار "زکات" را برای سال اسلامی ۴۲-۴۱ هجری قمری به روپیه تعیین کرده است. زکات از مبالغ بالاتر از ۸۰۹۳۳ روپیه کسر و دریافت می شود، اما بر اساس نظر علمای شیعه در پاکستان زکات به وجه نقدی (اسکناس) تعلق نمی گیرد لذا در صورت درخواست صاحبان حساب های بانکی،  بانک ها زکات از ایشان کسر نمی کند. همچنین اهل سنت دیوبندی نیز از دولت درخواست کردند که آن ها زکات خود، راسا پرداخت می کنند لذا بانک از حساب آن ها زکات را کسر نکند بنابراین در حال حاضر در صورت اعلام به بانک، زکات سالیانه از حساب متقاضیان کسر نمی گردد.

کد خبر 6562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =