پروفسور دکتر نیایو خدیجه، اولین رئیس دانشگاه زن در دانشگاه رادن فتح پالمبانگ

پروفسور دکتر نیایو خدیجه (Nyayu Khodijah) رئیس دانشگاه اسلامی دولتی رادن فتح پالمبانگ دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۴ است.

پروفسور دکتر نیایو خدیجه (Nyayu Khodijah) رئیس دانشگاه اسلامی دولتی رادن فتح پالمبانگ دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۴ است.

دانشگاه رادن فتح پالمبانگ از زمان تأسیس آن، تنها این بار توسط یک زن رهبری شده است. بنابراین، پروفسور نیایو خدیجه اولین زن برای سمت ریاست این دانشگاه منصوب شده است (البته، او نیز دومین زن رئیس دانشگاه پس از پروفسور امانی لوبیس، رئیس دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا برای دوره ۲۰۱۹ – ۲۰۲۳ است). وی در جاکارتا، پنجشنبه، ۲۳ جولای ۲۰۲۰ توسط وزیر دین منصوب شده است.

در اولین اظهارات خود گفت که برای چشم انداز و وظایف در آینده بسیار زیاد است. به طور کلی، او می خواهد این دانشگاه اسلامی دولتی را به عنوان دانشگاه بهتر و برتر ایجاد کند. هدف کلی می خواهد اعتباربخشی چهار سال آینده به ۶۰ درصد در رده بنده الف و ۴۰ درصد ب برسد. در حالی که اعتباربخشی دانشگاهی می تواند از ب به الف افزایش یابد.

پروفسور نیایو خدیجه در ۲۵ اکتبر ۱۹۷۰ در شهر پالمبانگ متولد شد. آخرین موقعیت به عنوان استاد تمام وقت در دانشکده تربیت و آموزش معلمان در رادن فتح پالامبانگ بوده است.

وی لیسانس را در دانشکده تربیت دانشگاه رادن فتح پالمبانگ، فوق لیسانس را در دانشکده روانشناسی دانشگاه گاجامادا دکترا را در دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا گذراند.

پروفسور نیایو حدیچه، همانند سایر زنان خانه دار دیگر است، اما به دلیل موفقیت و دستاوردهای فوق العاده قادر به مطرح کردن خود است و جایزه ریاست جمهوری ویژه کارمندان ممتاز دولتی برای خدمت ۱۰ ساله در ۲۰۰۵ دریافت کرد و در حال حاضر به عنوان رئیس دانشگاه رادن فتح پالمبانگ مشغول به انجام وظیفه است.

کد خبر 7187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =