به نوشته‌ی روزنامه‌ی صحافت، مولانا محمود مدنی رییس ملی جمعیت علمای هند نامه ای به امت شاه وزیر داخله و رییس پلیس دهلی نوشته و بعضی از نمایندگان جمعیت علمای هند نیز دیروز در خصوص همین حادثه با معاون رییس پلیس دهلی و رییس شهر دهلی ملاقات و طرح شکایت کرده اند.(رک: روزنامه صحافت، ص۱، در ۱۰اوت۲۰۲۱م)  

از سه سال گذشته شهر دهلی هم مانند بعضی از شهرهای دیگر کشور مورد حملات و تهاجم هندوهای افراطی و آشوبگران قرار گرفته است و امنیت و سلامتی این شهر مرکزی و پایتخت هند را به هم زده است. آشوبگران هر نوع خرابکاری و شر و فتنه ای را که دوست دارند به راحتی به مرحله اجرا در می آورند و به جای این که توسط دولت و یا پلیس شهر دستگیر بشوند، آزادانه در همه جای دهلی هر نوع فعالیت متعصبانه –اعم از تهدید به قتل و فحش دادن به مخالفان و توهین به مقدسات مذهبی مسلمانان و شعارهای زننده و تحریک آمیز برعلیه مسلمانان و مقدسات آنها ابایی ندارند. شعارهای تندی چون  "سر ملا ها بریده می شود درحالیکه رام رام بر زبانشان جاری خواهد بود"، و همینطور "خدا هم کشته می شود درحالیکه رام رام بر زبان او جاری خواهد بود"!!

 درحالی که اگر این کار را یک مسلمان ولو در شهرهای دیگر کشور انجام می داد سریع دستگیر و زندانی می شد و اتهام قانونی مخالف کشور و یا تروریست به او زده  می شد. ولی برای این آشوبگران هندوی افراطی نه شکایتی در دفتر پلیس درج می شود و نه یک نفر از آنان تاکنون دستگیر و یا زندانی شده است که این نشان می دهد که دولت مرکزی حتی دولت ایالتی دهلی به طور قطع از آنها حمایت و پشتیبانی می کند و برخی معتقدند که دست پلیس شهر دهلی که قوی ترین و با تجربه ترین پلیس کشور محسوب می شود نیز بسته است و آنان نمی توانند دست به کاری بزنند به همین دلیل جرات آشوبگران تاحدی شده است که همه کارها را بدون هیچ گونه ترس و با جرات کامل در حضور پلیس انجام می دهند. به نظر می رسد  در اذهان هندوهای ساده و ساکن در مناطق روستایی به حدی برعلیه مسلمانان کار شده است که بچه های نوجوان ده، دوازده ساله نیز با در دست گرفتن تابلوی ضد اسلام بر علیه مسلمانان شعار می دهند و می گویند: شما مسلمانها یا به دین سابق تان برگردید و هندو بشوید و یا کشور هند را ترک کنید، در غیر این صورت کشته می شوید و بچه های تان نابود می شوند.

در ۹اوت۲۰۲۱م جمع کثیری از هندوهای افراطی در میدان معروف جانتر مانتر(jantar mantar ground) در نزدیکی پارلمان هند به منظور ترمیم ماده  ۲۰۰قانون اساسی که در نظر آنها مخالف اندیشه مذهبی آنان است اجتماع کردند. خواسته آنها در مورد  ۵ قانون تازه تصویب شده هند بود. قوانینی مانند قانون تعویض شهریت بر مبنای مذهب ولی با خارج ساختن مسلمان از آن(CAA, NRC)؛ قانون اصلاحات کشاورزی؛ قانون یک کشور و یک عدلیه (یعنی قانونی که هر آیین را محق می داد طبق آیین شان مسایل مذهبی را حل و فصل کند باید تغییر کند وهمه در قالب یک قانون فراتر از قانون مذهبی در بیایند)،و همچنین قانون تنظیم خانواده (که کسی حق ندارد بیش از ۲فرزند داشته باشد و گرنه از تمامی تسهیلات دولتی مانند استخدام در نهادهای دولتی محروم خواهد شد) و دیگر قانون تغییر نظام کشور از سکولار به جمهوریت هندو  که از جانب دولت مرکزی بی جی پی در پارلمان کشور مورد بحث و بررسی است و فقط مورد ۵ هنوز رسما در پارلمان مطرح نشده است درحالی که سیاست های کنونی در راستای تحکیم آن دارد حرکت می کند زیرا تمام اقدامات دولت مرکزی و حتی برخی از ایالت ها که دولت بی جی چی در ان حاکم است به آن اشاره دارد.

همچنین در ۷اوت۲۰۲۱م گروهی دیگر از هندوهای افراطی همراه با تعداد زیادی از هواداران خود در منطقه دوارکای دهلی گرد هم آمدند و بر علیه دولت ایالتی دهلی شعار دادند و می گفتند: ما به دولت اجازه نمی دهیم که در این منطقه ساختمان حج(HAJ HOUSE)درست بکند.این کشور مال هندوها است نه مسلمانها. اگر قرار است چیزی ساخته بشود باید معبد برای جینی ها ساخته بشود و یا پارک درست بشود تا همه بتوانند ار آن استفاده بکنند. بهضب از آنها حتی دلایل مخالفت خود را چیزهایی واهی می دانستند مثلا یکی از آنان علت مخالفت  با ساختن ساختمان حج را در مصاحبه ای با خبرنگار چنین گفت: وقتی رفت و آمد مسلمانها در این جا بیشتر شود آنان گوشت می خورند و برای تهیه گوشت، پرنده های در حال پرواز در آسمان را صید می کنند و برای آن کار تفنگ  شلیک می کنند، فرودگاه هم به اینجا خیلی نزدیک است. بنابراین، امکان دارد گلوله به هواپیما بخورد و سقوط بکند. دوما آنها این ساختمان را مسجد درست می کنند و اذان می گوبند و نماز می خوانند، درحالی که اینجا منطقه ای هندونشین است نه مسلمان نشین. بنابراین، دولت باید دستور خود را پس بگیرد و گرنه ما نمی گذاریم چیزی روی این زمین ساخته بشود ولو منجر به کشته شدن هزاران نفر بشود. البته اگر دولت غیر از ساختمان حج و چیزی دیگر متعلق به غیرمسلمان بسازد ما راضی هستیم. ما در سال۱۹۴۷م هنگام تقسیم هند و پاکستان، به مسلمانها سرزمین پاکستان را دادیم و دیگر آنها حق ندارند در این کشور زندگی کنند.

جالب اینجاست که چنین اقدام و پرخاشگری توسط هندوهای افراطی در دهلی اتفاق می افتد، ولی هیچ کدام از شبکه های تلویزیونی کشور آن را نشان نمی دهد و هیچ مقام ارشد اعم از نخست وزیر و وزیر کشور و یا مسوول دیگر دولتی تاکنون هیچ بیانیه ای هم نداده است؛ درحالی که فضای مجازی از جریان فوق پر شده است.

تربیت این نوع افراد و سکوت مقامات ارشد و مسوولین کشور در برابر اقدامات آنها به حدی آنان را قوی کرده است که هر کاری را که دل شان می خواهد به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای انجام می دهند، و گرنه اگر به جای آنها مسلمانی این کار را کرده بود تا به به حال زندگی خانواده و حتی فامیلش را در فشارهای سختی و وضعیت فجیع قرار می دادند. به گفته برخی، با تربیت این نوع افراد، فرهنگ هندوستان گذشته به فراموشی سپرده شده و این روند به نسل های بعدی هم منتقل خواهد شد ولو دولت مرکزی متعلق به هر حزبی باشد. و سکوت رهبران احزاب سیاسی هم به این خاطر است که آنان نمی خواهند با دادن بیانیه ای بر علیه آنان، موافقان خود را از دست بدهند، زیرا همه برای به دست آوردن کرسی و حکومت به آرای این مردم نیازمند هستند.

به تازگی در خبرها آمده است که به خاطر مخالفت شدید مردمی با  این نوع رفتارهای وحشیانه و پرخاشگرانه هندوهای افراطی و ابراز نارضایتی عمومی از عملکرد پلیس دهلی در فضای مجازی درج شد که دیروز توسط یک مسلمان برعلیه اقدامات هندوهای افراط گرا در میدان جانتار مانتار در دفتر پلیس شکایتی درج شده است، ولی بازهم پلیس زرنگی به خرج داده و آن شکایت را به جای ذکر نام افراد معین به نام افراد نامعلوم ثبت کرده است و به آن شکایت هیچ ترتیب اثری نداده است.

شایان ذکر است که شخصیت های مختلف از جمله بازنشستگان سیاسی و اجتماعی و قضایی روی عملکرد دیروز هندوهای افراطی آن هم در نزدیکی ساختمان پارلمان کشور سخت نقد کرده اند و پیام و نامه ای از طریق فضای مجازی خطاب به نراندرا مودی نخست وزیر هند و امت شاه وزیر  کشور و رییس پلیس دهلی نوشته اند و یادآور شده اند که : شما کشور را حفظ نمایید و نگذارید  چنین پرخاشگری ها توسعه و گسترش پیدا بکند. مردم با تعیین تصویر و نام فرد موجود در برنامه ی مجرمانه جانتار مانتار در فضای مجازی از پلیس دهلی سوال می کنند چرا شما شکایت را به نام افراد نامعلوم نوشته اید؟ درحالی که همه آنها معلوم هستند  و به فرض این که معلوم نباشند این برنامه با دعوت اشونی اوپادیایی رهبر سیاسی حزب بی جی پی در دهلی برگزار شده بود لذا با دستگیری فوری او پلیس می تواند  به راحتی به همه آنها دسترسی پیدا بکند. بعضیها در فضای مجازی از پلیس و دولت می خواهند به آنها هم اجازه داده شود تا با برگزاری اجتماع مردم در همان مکان، به این نوع افراد پاسخ دندان شکن بدهند. مارکوندی کاملجو قاضی بازنشسته دیوان عالی با ارسال نامه به نخست وزیر و وزیر کشور همراه با کلیپ این حادثه که در آن نمایندگان و افراد سرشناس حزب بی جی پی هم حضور داشتند خواستار دستگیری فوری آنها شد تا به این وسیله آرامش کشور تهدید نشود.

منبع: روزنامه انقلاب، ص۱۵، در۱۰اوت۲۰۲۱م.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی صحافت، مولانا محمود مدنی رییس ملی جمعیت علمای هند نامه ای به امت شاه وزیر داخله و رییس پلیس دهلی نوشته و بعضی از نمایندگان جمعیت علمای هند نیز دیروز در خصوص همین حادثه با معاون رییس پلیس دهلی و رییس شهر دهلی ملاقات و طرح شکایت کرده اند.(رک: روزنامه صحافت، ص۱، در ۱۰اوت۲۰۲۱م)  

تهیه کننده: سید غلام حسین رضوی برگرفته از فضای مجازی از جمله رضا گرافی و TV INDIA شبکه WIRE و شبکه های دیگر یوتیوب متعلق به ۷الی ۹اوت۲۰۲۱م

کد خبر 7818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =