روزنامه ایندین اکسپرس دهلی مورخ یکم اکتبر ۲۰۲۱م؛ مقاله‌ای از خانم شروتی داپولا چاپ کرده است. او درآنجا در رابطه با تاثیر بدآموزانه اخلاقی اینستاگرام بر دختران چنان بررسی می کند:

روزنامه ایندین اکسپرس دهلی مورخ یکم اکتبر ۲۰۲۱م؛ مقاله‌ای از خانم شروتی داپولا چاپ کرده است. او درآنجا در رابطه با تاثیر بدآموزانه اخلاقی اینستاگرام بر دختران چنان بررسی می کند:

فیس بوک به دنبال بررسی قانونگذاران و دیگر گروه ها در مورد تأثیر آن بر دختران نوجوان و سلامت روانی آنها، اقدام خود را برای راه اندازی برنامه اینستاگرام ویژه کودکان "Instagram Kids" متوقف کرده است.

اما، چگونه اینستاگرام با سلامت روانی نوجوانان ارتباط برقرار می‌کند و آیا تأثیر منفی فقط برای جوانان محدود می‌شود؟ نویشنده در این مقاله توضیح می دهد.

گزارش وال استریت جنرال بر اساس تحقیقات داخلی خود نشان داد اینستاگرام بر مخاطبان نوجوان تأثیر منفی می گذارد. در مورد دختران نوجوان، این برنامه به احتمال زیاد به بدتر شدن مسائل مربوط به تصویر بدن کمک کرده است.

این گزارش در اسلاید دیگری نشان می‌دهند که نوجوانان این برنامه را عامل افزایش اضطراب و افسردگی در بین گروه ها می دانند. بر اساس این گزارش، حدود ۱۳ درصد از کاربران نوجوان انگلیسی و ۶ درصد از نوجوانان آمریکایی، که در این مطالعه شرکت کرده بودند ، افکار خودکشی را گزارش کرده و آنها را به اینستاگرام مرتبط دانسته اند.

علاوه بر این، اکثریت کاربران اینستاگرام که گفته‌اند احساس می‌کنند "جذاب نیست"

دفاع فیس بوک چیست؟

در پاسخ مشروح به ادعاهای وال استریت جنرال، نایب رئیس و سرپرست تحقیقات فیس بوک، پراتیتی رای چوهدوری، گفت: بخشی از تلاش ما برای به حداقل رساندن مشکلات و به حداکثر رساندن موارد خوب سیستم است. ما روی این تحقیق سرمایه گذاری می‌کنیم تا به طور فعال جایی را که می‌توانیم بهترش کنیم."

ادعای فیس بوک این است که "استفاده از اینستاگرام" به نوجوانان در هنگام مشکلاتی که "همیشه با آن روبرو بوده‌اند" کمک می‌کند. این شرکت همچنین اسلایدی را که در گزارش وال استریت به آن اشاره شده بود، افزود که فقط در مورد تصویر بدن است که "دختران نوجوان که با مشکل روبرو شده‌اند گفتند که اینستاگرام در مقایسه با ۱۱ زمینه دیگر بدتر شده است." در مورد مسائل دیگر مانند تنهایی، افسردگی و غیره گفته شد که این برنامه باعث می شود دختران احساس بهتری داشته باشند.

لازم به ذکر است که فیس بوک همه آمار مربوط به تحقیقات خود در مورد این برنامه و تأثیر آن بر مخاطبان نوجوان را به صورت عمومی منتشر نکرده است.

پس چرا اینستاگرام برنامه ویژه کودکان را متوقف می‌کند؟

آدام ماسری، سرپرست اینستاگرام در یک پست جداگانه نوشت که در حالی که آنها معتقدند اینستاگرام برای بچه‌ها هیچ مشکلی ندارد، اما کار را متوقف می‌کنند. وی افزود: "ما از این زمان برای همکاری با والدین، ​​متخصصان و سیاست‌گذاران برای نشان دادن ارزش و نیاز این محصول استفاده خواهیم کرد. ما به ساخت ابزارهای نظارت والدین اختیاری برای نوجوانان ادامه می دهیم."

اینستاگرام برای کودکان قرار است یک برنامه برای کودکان زیر ۱۳ سال باشد. در حال حاضر، محدودیت سنی برای حضور در اینستاگرام ۱۳ سال است. از نظر آنها، نسخه کودکان اینستاگرام در مقایسه با برنامه معمولی، کنترل و نظارت بیشتری به والدین می‌دهد.

اینستاگرام برای کودکان برای کودکان بین ۱۰-۱۲ سال طراحی شده است و به مجوز والدین نیاز دارد. علاوه بر این ، "این تبلیغات نخواهد داشت و دارای محتوا و ویژگی‌های مناسب سن است. والدین می‌توانند بر زمانی که فرزندانشان در برنامه صرف می‌کنند نظارت کنند که چه کسی می‌تواند به آنها پیام دهد، چه کسی می تواند آنها را دنبال کند. "

اما چرا اینستاگرام به دلیل سلامت روانی "منفی" شناخته می‌شود؟ آیا همه رسانه های اجتماعی این کار را با کاربران انجام نمی دهند؟

در حالی است که مطالعات نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی به طور کلی باعث ایجاد اضطراب و افسردگی در کاربران در گروه های سنی می‌شود، اما اینستاگرام نیاز به تمرکز ویژه دارد. کیفیت اعتیادآور اینستاگرام، تأکید آن بر "بهترین لحظات"، فیلترهایی که رنگ پوست را تقویت کرده یا چشم ها را روشن می کند، و تسلط افراد تأثیرگذار که سبک زندگی پر زرق و برق را ترویج می کنند، می تواند محیطی سمی ایجاد کند.

در واقع، وقتی صحبت از مسائل مربوط به تصویر بدن می‌شود، این تأثیر فقط به دختران نوجوان محدود نمی‌شود. حتی زنان بالغ به دلیل اینستاگرام از مشکلات مربوط به تصویر بدن رنج می برند. این سرویس توسط یک نهاد ملی انگلیس (NHS) مورد انتقاد قرار گرفت ، که در ماه مه امسال نامه  تندی به اینستاگرام نوشته است.

اینستاگرام تلاش دارد برخی از مشکلات خود را برطرف کند، بدون شک این جایی است که همه می خواهند تصویر خود را حفظ کنند. و برای نوجوانان-که ممکن است در حال حاضر مشکل داشته باشند- اما بازهم این پلتفرم می تواند زندگی اجتماعی برای بعضی کاربران را بسیار سخت تر کند. دقیقاً به همین دلیل است که مجلس سنای آمریکا این هفته مدیران فیس بوک را استیضاح می کند.

کد خبر 9180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =