۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

در واقع با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی ما امت اسلام خودمان را تضعیف می نمائیم ، به جای آنکه وارد بحث های حاشیه ای شویم، دنیای خارج خودمان را هم مشاهده کنیم، آنگاه متوجه خواهیم شد که ایستادگی ایران در مقابل آمریکا که خود را یک قدرت برتر می داند کار بسیار بزرگی است

به نقل از شماره ۱۱ ماه فوریه  ۲۰۲۰ میلادی ماهنامه هدی تایمز صفحات ۱۰ و ۱۱ مقاله ای با عنوان کشمکش ایران و آمریکا و جهان اسلام درج شده که اظهار می دارد: در کشور ثالتی شهادت یک مقام ارشد نظامی سپاه ایران و پس از آن با دلایل و توجیهات غیر معقول ، را هیچ  عقل سلیم  آنرا نمی پذیرد. واقعاً معلوم نیست که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای چنین اقدامی چقدر فکر کرده است؟ ولی هرچه که باشد عکس العمل تلافی جویانه به منزله یک اقدام بزرگ ، برای یک کشور آزاد محسوب می گردد و نشانگر آزاد بودن آن کشور به حساب می آید و به همین منظورایران اسلامی پس از حمله و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آمریکا را به انتقام سخت تهدید کرد و بدون فوت وقت دست به کار شد و پایگاه های آمریکایی را در خاک عراق مورد هدف موشک قرار داد و آنها را بمباران کرد. منابع خبری طرفدار ایران مدعی شدند که در این حمله هوایی ۸۰ نفر از نیروهای  ارتش آمریکا کشته شدند. اما منابع طرفدار آمریکا این اخبار را تائید نکردند. از سوی دیگر مخالفین و دشمنان انقلاب اسلامی ایران از حمله تروریستی آمریکا اظهار خشنودی کرده و آنرا جشن گرفتند. گروه دیگر نیز از این که ایران نتوانست با آمریکا مقابله کند خوشحالی نکردند. برخی هم از اختلافات میان دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب نیز خوشحال بودند.

 باید گفت که خوشحالی برخی ها که خود مسلمان هستند و در صفوف امت واحده مسلمان جای گرفته اند جای بسی تاسف دارد و نشانه ای از زوال است. ایشان به خاطر بغض و کینه با ایران مدال حب و محبت آمریکا را بر سینه خویش آویزان کرده و به آن افتخار می کنند تمام سعی شان را به کار گرفته اند که نشان دهند حمله ایران به پایگاه های آمریکا موفقیت آمیز نبوده است. اگر روزگار به همین منوال پیش رود و ما همیشه اظهارات ایران را که در مورد رژیم صهیونیستی بیان می کند که اگراین رژیم غاصب دست از پا خطا کند مورد موشک های دور برد ایران قرار خواهد گرفت را به خاطر داریم و اگر چنانچه ایران بر فرض اینکه حمله کرد وحملاتش هم موفقیت آمیز نباشدآیا شماها با صهیونیستها نیز اظهار خوشحالی خواهید کرد؟. من در شگفت هستم که همیشه فکر می کردم که دشمن جهان اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند ولی در واقع ما خودمان دشمن خودمان هستیم. آیا بر روی پهبادی که برای شهادت حاج قاسم سلیمانی فرستاده شده بود، این جمله نگاشته شده بود که این پهباد برای کشتن حاج قاسم سلیمانی شیعه فرستاده شده است ؟

در واقع با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی ما امت اسلام خودمان را تضعیف می نمائیم ، به جای آنکه وارد بحث های حاشیه ای شویم، دنیای خارج خودمان را هم مشاهده کنیم، آنگاه متوجه خواهیم شد که ایستادگی ایران در مقابل آمریکا که خود را یک قدرت برتر می داند خودش کار بسیار بزرگی است. تقریبا سه سال پیش ما در جهان اسلام چندین کشور قوی و مقدر داشتیم که از جمله آنها می توان به عراق، سوریه، ترکیه ، ایران، لیبی و غیره ولی در حال حاضر سه کشور عراق، سوریه و لیبی به ویرانه تبدیل  شده اند و ایران را هم می خواهند با محاصره شدید اقتصادی تضعیف کنند. اگر این تحریم ها برداشته شود مطمئن باشید که بقیه کشورهای اسلامی امنیت خواهند داشت و در واقع آن هنگام جای جشن و سرور است. بایستی به صورت جدی برای سرنوشت خودتان فکر کنید.

بحث مهم آنست که آیا موشک های ایرانی کشته داده است یا نه ؟ ولی چرا رئیس جمهور ایالات متحده مجبور شد بگوید که ما جنگ نمی خواهیم؛ درست است که ایران را خرد دید ولی چرا طرف دیگر قضیه را نگاه نمی کنید ایران ضربه مهلکی به منافع آمریکا زد که آمریکا مجبور به چنین اقدامی شد. اگر ایران در این چهل سال موفق نبود چرا قاسم سیمانی را از راه برداشت. این چه شخصیتی بود که در تمام جبهه ها آمریکا را شکست داد و آن رژیم مجبور شد چندین قدم عقب نشینی کند. دومین دشمن جهان اسلام رژیم غاصب صهیونیستی خودش را شامل این قضایا نکرد و آمریکا هم عنوان کرد که ما جنگ نمی خواهیم. رئیس جمهور روسیه پس از حمله ایران به پایگاهای آمریکا در عراق به سوریه و ترکیه سفر کرد . مذاکرات رئیس جمهور فرانسه با رئیس جمهور ایران آقای حسن روحانی حائز اهمیت ویژه ای بوده است. باقی مانده ارتش ناتو نیز قصد ترک خاک عراق را دارند و کشور ناتوان عراق هم قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را در مجلس خود تصویب کرد، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بالا رفت و بازارهای بورس دنیا سقوط کرد.

می نمی دانم چرا با این همه شواهد آشکار باز آنها می گویند که ایران موفق نشده است. شما باید اختلافات بین خودتان رادست مایه دشمنی علیه ایران و دلیلی برای همراهی با دشمنان اسلام قرار ندهید. آمریکا با قوی ترین سیستم دفاعی نتوانست جلوی موشک های ایران را بگیرد. ایران تنها در برابر کشورهای دیگر ایستاد و مقاومت را به شکست ویا همراهی با آنها ترجیح داد. امروزه آنهایی که در مقابل جنایات آمریکا سکوت اختیار کرده اند شریک جرم هستند. اگر در میان عربستان و ایران اختلافاتی وجود دارد به جای دامن زدن به اختلافات راه چاره ای باید اندیشید تا اختلافات از بین رود. تا هنگامی که تفکر فرقه گرائی را کنار نگذاریم توانائی مقابله با یهود و نصاری را نخواهیم داشت.       

نشریه هدی تایمز بمبئی هند

کد خبر 940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =