جامعه
-
۲۵ قبیله در اندونزی و ویژگیهای فرهنگی آنها
اندونزی کشوری است که از هزاران جزیره و سرزمین پهناور تشکیل شده و همین گستردگی جغرافیایی، بستری برای شکلگیری تنوع عظیم قومی و فرهنگی فراهم کرده است
-
بیانیه جاکارتا : تعهدی جهانی برای پیشبرد ارزش های انسانی میان ملت ها
در روزهای (۲۹ و ۳۰ جولای ۲۰۲۵) کنفرانس بینالمللی برادری انسانی دردانشگاه بینالمللی اسلامی اندونزی (UIII) با همکاری کمیته عالی برادری انسانی مستقر درابوظبی (HCHF) برگزارشد. این کنفرانس که با حضور بیش از ۲۰۰ تن از اندیشمندان، رهبران دینی، دانشگاهیان،سیاستگذاران و فعالان جامعه مدنی از کشورهای…
-
توجه دولت اندونزی به قابلیت زنان درعرصه های داخلی
ازمنظر رئیس مجلس نمایندگان ملی (DPR RI)، «پوان مهارانی»، نقش زنان در توسعه ملی اندونزی باید جایگاه استراتژیکی داشته باشد.
-
جامعه و نظام اجتماعی اندونزی
جامعه و نظام اجتماعی اندونزی از تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی بسیاری برخوردار است که تأثیر عمیقی بر ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این کشور دارد.
-
جایگاه و نقش زنان در اندونزی (بخش دوم)
زنان اندونزیایی در زمینههای فناوری و نوآوری نیز پیشرفتهای چشمگیری داشتهاند. بسیاری از زنان در حوزههای فناوری اطلاعات، استارتاپ ها، و کسبوکارهای نوآورانه فعالیت میکنند.
-
جایگاه و نقش زنان در اندونزی (بخش اول)
درجامعه امروزی اندونزی، موضوع نابرابری جنسیتی و وضعیت زنان از جمله مسائلی است که با وجود پیشرفت های قابل توجه، هنوز چالشهای عمدهای را به همراه دارد. این مسئله نه تنها برسطح فردی بلکه درسطوح اجتماعی و اقتصادی نیز تأثیرات عمیقی دارد.
-
تأثیر فلسفه زندگی جامعه جاوه بر مدل رهبری(یک بررسی فلسفی اجتماعی- بخش دوم)
اکثر مردم جاوه از نظر ظاهری ادعا می کنند که آنها از جامعه Santri (سانتری) هستند، اما در حقیقت آنها قلباً هنوز عرفان و باطن گرایی را بخشی از زندگی خود می دانند. حداقل 80 درصد مردم جاوه درگیر مسائل عرفانی یا درون گرایی هستند.[1] در رابطه با مسایل عرفانی و درون گرایی، برخی از مردم جاوه هنوز آداب…
-
تأثیر فلسفه زندگی جامعه جاوه بر مدل رهبری(یک بررسی فلسفی اجتماعی- بخش اول)
جامعه جاوه یکی از انواع جوامع اندونزی است که به یک گروه فرهنگی تعلق دارد. جامعه جاوه به عنوان یک گروه فرهنگی (جاوه ای) با یک تشابه هویتی متمایز در مقایسه با سایر گروه های فرهنگی در اندونزی متمایز می باشد. شباهت هویتی هم از نظر جسمی و هم از نظر انتزاعی وجود دارد. شباهت هویت جسمی یا حداقل هویتی…
-
اصلاح قوانین خانواده در اندونزی با مجموعه قوانین اسلامی (بخش اول)
تاریخ شکل گیری، به روز رسانی و اصلاح قوانین خانواده اسلامی دراندونزی را نمی توان از تحول دیالکتیکی انسان شناسی حقوقی که گاه به گاه رخ داده است، جدا کرد. نیروی محرکه تکامل در روحیه تبلیغ اسلامی قرار داشت که نظریه فرهنگ پذیری را بکار برد، اما با روحیه فرهنگ پذیری کاهش یافت که عربی شدن اسلام را…
-
جایگاه حقوق زنان در قوانین و مقررات اندونزی (بخش دوم)
قانون زنان دراندونزی براساس باورها وکارشناسان حوزه زنان اندونزی تبعیض آمیز ونابرابر است. براساس فعالان حقوق زنان در اندونزی درحالی که قانون باید منصفانه یا حساس به جنسیت باشد تا تحقق حقوق بشر زنان را تضمین کند. با پیروی از اصل
-
جایگاه حقوق زنان در قوانین و مقررات اندونزی (بخش اول)
قانون زنان دراندونزی براساس باورها وکارشناسان حوزه زنان اندونزی تبعیض آمیز ونابرابر است. براساس فعالان حقوق زنان در اندونزی درحالی که قانون باید منصفانه یا حساس به جنسیت باشد تا تحقق حقوق بشر زنان را تضمین کند. با پیروی از اصل
-
خانواده و سبک زندگی در اندونزی
اکثریت جمعیت اندونزی مسلمان هستند. اسلام دین اکثریت در اندونزی است و حدود 87 درصد از جمعیت این کشور به آن عمل می کنند. اگرچه اکثریت آنها مسلمان هستند، اندونزی دارای ادیان دیگری از جمله مسیحیت (پروتستان و کاتولیک)، هندوئیسم، بودیسم و ادیان سنتی است. جامعه اندونزی از نظر مذهبی، فرهنگی و قومی…
-
سنت ازدواج در اندونزی (بخش اول)
ازدواج یکی از آن نقاط عطف مهمی است که همه ما در زندگی آن را گرامی می داریم. ازدواج امری مقدس است که زن و شوهر را متحد می کند. البته خود عروسی را می توان با سنت های مختلفی با توجه به آداب و رسوم هر منطقه انجام داد. بر اساس قوانین کشور اندونزی ......
-
تأثیر فلسفه زندگی جامعه جاوه بر مدل رهبری
جامعه جاوه یکی از انواع جوامع اندونزی است که به یک گروه فرهنگی تعلق دارد. جامعه جاوه به عنوان یک گروه فرهنگی (جاوه ای) با یک تشابه هویتی متمایز در مقایسه با سایر گروه های فرهنگی در اندونزی مشخص می شود. شباهت هویتی هم از نظر جسمی و هم از نظر انتزاعی وجود دارد. شباهت هویت جسمی یا حداقل هویتی…
-
پروفسور دکتر امین رئیس
پروفسور دکتر حاج محمد امین رئیس (متولد شهر سوراکارتا، جاوه میانی، ۲۶ آوریل ۱۹۴۴؛ سن ۷۷ سال) سیاستمدار اندونزیایی است. وی برای دوره ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ به عنوان رئیس مجلس اندونزی خدمت کرد. نام وی در سیاست اندونزی به عنوان یکی از افرادی
-
چرا جلوگیری از تروریسم سخت است؟
تریسنو رهارجو، رئیس شورای قانون و حقوق بشر سازمان محمدیه، در نشستی مجازی با موضوع "تروریسم، حقوق بشر و مسیر سیاست های دولت" جمعه، ۲ آوریل، تعدادی از عواملی را که باعث می شود عمل مجرمانه تروریسم در اندونزی متوقف نشود یا سخت متوقف شود، توضیح داد.
-
آقای یودی لطیف
یودی لطیف یک فعال و روشنفکر جوان است. افکار وی در زمینه های دین و دولت در رسانه های مختلفی منتشر شده است که یکی از آنها در کتاب "دولت پاریپورنا (کامل):تاریخیت، عقلانیت، فعلیت پانچاسیلا" بیان شده است.
-
پیوست آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ در مورد سرمایه گذاری در صنعت الکل
آیین نامه ریاست جمهوری در بخش تجارت سرمایه گذاری که شامل آیین نامه هایی در مورد مشروبات الکلی است، بحث و جدال ایجاد کرده است. رئیس جمهور جوکو ویدودو (جوکووی) پیوست آیین نامه را که گشودن
-
نگاه قانون اندونزی به شبیه سازی انسان
شبیه سازی انسان در معرض دید است، قوانین و آموزه های اسلامی چگونه آن را نگاه می کنند؟
-
پانچاسیلا- اندونزی
پنچاسیلا ستون ایدئولوژیک کشور اندونزی است. این اسم از دو کلمه سانسکریت تشکیل شده است: pañca به معنای پنج و śīla به معنای اصل یا اساس است. پنچاسیلا فرمول و راهنمایی زندگی ملی و کشوری برای همه مردم اندونزی است.
-
پانچاسیلا بهترین انتخاب برای محمدیه و نهضت العلماء
برای سازمان های اسلامی محمدیه و نهضت العلماء، پانچاسیلا بهترین انتخاب و نهایی است. زیرا، پانچاسیلا نتیجه توافق همه عناصر ملت است. در فهم محمدیه، پانچاسیلا دار العهد و الشهاده (دولت اجماع و شهادت) است. در حالی که نهضت العلماء پانچاسیلا را به عنوان معاهده وطنیه (توافق ملی) می داند.
-
تفاسیر نادرست از قوانین
از زمان اصلاحات، اندونزی در جنبه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی، ایدئولوژیک و غیره به یک کشور آزاد و باز تبدیل شده است.
-
کاهش کارنامه حقوق بشر اندونزی در طول سال ۲۰۱۹
به گفته سازمان جهانی نظارت بر حقوق بشر، کارنامه حقوق بشر اندونزی در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. ۹ موضوع اجرای حقوق بشر در اندونزی در گزارشی منتشر شده در اواسط ژانویه سال ۲۰۲۰، شامل آزادی مذهبی، ال جی بی تی، حقوق زنان و دختران تا آزادی مطبوعات در پاپوا است.
-
حج و استقرار و وحدت ملی
ما هنوز در تلاش برای استقرار ملی پس از انتخابات ۲۰۱۹ هستیم. این خطر سیاست است که بر اساس مسائل هویت استوار است، نه ارائه ایده ها. به ویژه هنگامی که قطبی شدن به دلیل احساسات و نفرت ناشی از تحریک و دروغگویی ها بسیار قوی بوده است.
-
۷۱.۵۶ درصد از علما طرفدار چارچوب نظام حکومتی در اندونزی
تحقیقات انجامشده توسط مرکز مطالعات اسلام، دموکراسی و صلح تحصیلات تکمیلی دانشگاه اسلامی سونان کالیجاگا شهر جوگجاکارتا و مرکز مطالعات اسلام و جامعه دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا نشان داد که ۷۱.۵۶ درصد از علما مفهوم دولت ملت را پذیرفتهاند و ۱۶.۴۴ درصد از آنها این مفهوم را قبول نکردهاند.
-
خشونت علیه زنان (در اندونزی)
۲۵ نوامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان توسط سازمان ملل متحد برگزیده شد.
-
نگاه اجمالی به تاریخچه استقلال اندونزی
اولین کشور مستعمره اندونزی در سال ۱۵۰۹، پرتغال بود که برای اولین بار وارد منطقه مالاکا شدند. پرتغالیها در ۱۰ اوت ۱۵۱۱ میلادی به رهبری مردی به نام آلفونسو دالبوکرک (Alfonso de Albuquerque) کنترل مالاکا را به دست آوردند. پسازآن منطقه اقتدارشان را از جزیره مادورا تا تِرناته گسترش دادند.
-
سنجش سطح عدم تحمل در زمینه های سیاسی و مذهبی
در این نوشتار، داده های چند ساله برای تتبع رشد نگرش عمومی نسبت به دموکراسی، فساد (مالی) و عدم تحمل ارائه خواهد شد.
-
صلاح الدین وحید
صلاح الدین وحید معروف به گوس صلاح روز یکشنبه، 2 فوریه 2020 ساعت 20.55 به وقت محلی پس از بحران شدید از جراحی قلب در بیمارستان قلب "هاراپان کیتا"، جاکارتا در سن 77 سالگی درگذشت. مشخصات مختصر گوس صلاح دکتر مهندس حاج صلاح الدین وحید معروف به گوس صلاح در شهر جومبانگ، جاوه شرقی 11 سپتامبر 1942 متولد…
-
جیملی الصدیقی، شخصیت آموزشی، حقوقی و رئیس انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی (ICMI)
جیملی الصدیقی استاد حقوق و کشورداری است که در میدان سیاست نیز فعالیت می کند.