پیرو اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از سوی فردی به نام وسیم رضوی رئیس پیشین اوقاف ایالت اوتار پرادش هند ، علما و خطبای بمبئی جلسه ای را با حضور اکثریت در حسینه هال مسجد ایرانیان برگزار نمودند . در آن نشست به شدت سخنان موهن رئیس پیشین اوقاف را محکوم و او را مرتد دانستند.

پیرو اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از سوی فردی به نام وسیم رضوی رئیس پیشین اوقاف ایالت اوتار پرادش هند ، علما و خطبای بمبئی جلسه ای را با حضور اکثریت در حسینه هال مسجد ایرانیان برگزار نمودند . در آن نشست به شدت سخنان موهن رئیس پیشین اوقاف را محکوم و او را مرتد دانستند.

نشست با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس امام جماعت مسجد ایرانیان حجت الاسلام جناب آقای جعفر خان ضمن محکومت شدید سخنان موهن وسیم رضوی بیان داشتند: این سخنان نشان دهنده یک توطئه خطرناک از سوی دشمنان اسلام برای مسلمانان هند طراحی شده است و همه مسلمانان هند بایستی با اتحاد و با درایت این توطئه را از ریشه بخشکانیم. دولت در برابر این گستاخی و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان مسئول است و بایستی با وی برخورد نماید و به سختی مجازات کند. من از همه ائمه جمعه می خواهم که در خطبه های نماز جمعه مسلمانان را نسبت به این توطئه آگاه کنند.

ایشان از همگان خواست که وسیم رضوی را تحریم و محکوم کنند و در ادامه اظهار داشت که جلسات محکومیت و تظاهرات علیه این اقدام برای جامعه مسلمانان بسیار مهم می باشد و اندیشمندان بایستی پاسخ مناسبی به سخنان موهن او دهند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شوکت عباس نقوی از حومه شهر بمبئی ضمن محکومیت سخنان موهن و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) گفتند: وظیفه اصلی ما امروزه آگاه نمودن همگان به گستاخی این فرد به خاتم الانبیاء (ص) است. مسلمانان بایستی نسبت به این توطئه شوم آگاهی یابند. در این توطئه رد پای احزاب تندرو هندوهمچون "آر اس اس" و همچنین یهودی ها و لابی های آنها در هند به چشم می خورد که همگی برای تفرقه میان صفوف مسلمانان می باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عزیز حیدر روحانی امامباره رحمت آباد در خصوص برگزاری جلسات محکومیت گفتند: برگزاری جلسات محکومیت و مخالفت با هتاک و گستاخ وسیم رضوی مهم و ضروری است چرا که این جلسات باعث می گردد جامعه هند، مسلمانان و به ویژه نسل جوان با توطئه دشمنان اسلام و دسیسه های جدید آنها آشنا شوند. سخنان موهن هتاک به هیچ وجه قابل قبول نیست و بایستی به شدت با وی برخورد شود و دولت بایستی هرچه زودتر وی را بازداشت و به مراجع قانونی تحویل دهد.

در ادامه دیگر سخنرانان ضمن محکومیت شدید سخنان موهن وسیم رضوی خواستار برخورد شدید با وی شدند.

پس از اتمام جلسه همه اندیشمندان و حاضرین در جلسه به سوی پایگاه پلیس "جی جی" بمبئی حاضر شدند و با پلیس منطقه درباره نحوه اقدام عملی در برابر هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) بحث و تبادل نظر نمودند و مقرر گردید وکیلی باتجربه شکوائیه ای را تنظیم و در پایگاه پلیس برای اقدامات علیه وسیم رضوی ثبت نماید. 

همچنین مجتمع علما و خطبا در تاریخ ۱۷ آبان اطلاعیه ای را در خصوص اهانت و گستاخی به سخنان موهن وسیم رضوی صادر نمود و از همگان خواسته بود که با برگزاری جلسات و حرکت های اعتراضی اقدامات وسیم رضوی را محکوم نموده و از دولت بخواهند تا در مقابل حرکت پلید او به شدت برخورد کنند.

لازم به ذکر است که خبر این جلسه در روزنامه اردو زبان پرتیراژ " انقلاب" درج گردید و همچنین کانال های اینترنتی "اس ان ان" و "زین العباء" تمام جلسه را به صورت کامل پوشش خبری دادند.

      

کد خبر 10088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =