جمعی از مسلمان جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه ۴ دی ماه در مراسم کریسمس در کلیسایی در زاریا ، شرکت کردند. این رویداد با رهبری و هدایت پروفسور عیسی حسن مشل گارو نماینده ویژه جنبش اسلامی نیجریه در این شهر انجام پذیرفت.

جمعی از مسلمان جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه ۴ دی ماه در مراسم کریسمس در کلیسایی در زاریا ، شرکت کردند.  این  رویداد با رهبری و هدایت پروفسور عیسی حسن مشل گارو نماینده ویژه جنبش اسلامی نیجریه در این شهر انجام پذیرفت. پس از پایان این مراسم ایشان در مصاحبه ای با خبرنگاران اعلام کرد که جوهره و فلسفه حضور در این مراسم ترویج عشق، بردباری و تفاهم در میان مردم نیجریه است .  روز کریسمس ، روزی تولد عیسی مسیح در سراسر جهان است ، شیعیان نیجریه احساس می کنند که در این جشن باید حضور داشته باشند و در احساسات و شادی های آنها شریک باشند . وی همچنین اضافه کردکه ما به عنوان مسلمان، مسیحیان را برادران و خواهران خود در حوزه دین و بشریت می‌دانیم . ما امروز اینجا آمده ایم تا تمام مرزهای خیالی غیر ضرور بین مسلمانان و مسیحیان را پاک کنیم.  وی خاطرنشان کرد اکنون که کشور با چالش‌های امنیتی متعددی روبرو است برای غلبه بر آن‌ها  باید همه دست‌ به دست هم دهیم . بدون توجه به شکاف مذهبی، قبیله‌ای یا سیاسی دور هم جمع شده وکشور را از این بحران رهائی دهیم.

 کشیش هاکیلا ساموئل دارما از این دیدار قدردانی کرد و گفت که این یک نقطه عطف است و راه جدیدی را باز خواهد کرد و برای مدت طولانی در یاد ما ماندگار  خواهد بود . ایشان گفتند من از این اقدام برادران و خواهران شیعه خیلی هیجان زده شدم که آنها به اینجا آمدید و در جشن روز کریسمس ما شرکت کردید. کشیش  دارما از نیجریه ای ها خواست از اقدام  محبت آمیز گروه زکزاکی برای تقویت بیشتر بردباری، تفاهم و برادری در میان نیجریه ها الگو بگیرند . بازدیدکنندگان در پایان هدیه ای را به نشانه عشق به کلیسا تقدیم کردند.(۶ دی)

توضیح :

حضور گروه های شیعی در مناسبت های سایر ادیان در این کشور علاوه بر اینکه موجبات وحدت در جامعه نیجریه را بدنبال دارد ، توسعه و گسترش فرهنگ تشیع در رابطه با دیگر ادیان الهی را نیز به همراه دارد و  موجب تقویت جایگاه شیعیان در این کشور می شود .    

https://www.islamicmovement.org/index.php?option=com_content&view=article&id=۴۷۶۶:brothers-attend-chritmas&catid=۴۱:frontpage

کد خبر 10334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =