۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

انجمن دوستی اسرائیل و غنا که قرار است به منزله یک نهاد رسمی کلیه انجمن ها و گروه های مرتبط را همانند یک بدنه واحد پوشش دهد، در آکرا افتتاح شد.

انجمن دوستی اسرائیل و غنا که قرار است به منزله یک نهاد رسمی کلیه انجمن ها و گروه های مرتبط را همانند یک بدنه واحد پوشش دهد، در آکرا افتتاح شد.

گروه طرفدار اسرائیل یک انجمن مستقل غیر حزبی است که به دنبال تثبیت و تجمیع تلاش همه گروه های کوچکتر طرفدار اسرائیل در غنا است.

هدف این انجمن ترویج فرهنگ، تفکر، هویت واقعی، کامیابی اسرائیلی و استحکام روابط دوستانه با غنا است.

شانی کوپر، سفیر اسرائیل در غنا اظهار داشت که این انجمن نمادی برای ارتباط معنوی میان اسرائیل و مردم غنا می باشد.

وی ادامه داد : روابط بین اسرائیل و غنا نه تنها مربوط به مساعدت هایی است که اسرائیل در روزهای اولیه با ساختن نیروی هوایی و زیر ساخت های اقتصادی به غنا ارائه کرده است، بلکه شامل آموزش به هزاران غنایی در زمینه های کشاورزی، انرژی و کمک در حوزه سلامت و آموزش طی سالیان طولانی در اسرائیل می باشد. این روابط به دلیل ارتباط معنوی بین مردم دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و اسرائیل تنها کشوری است که دارای گذرگاه زمینی با آفریقا است.

اسقف اعظم نیکلاس دانکن و ویلیامز، حامی انجمن دوستی اسرائیل و غنا، گفت که اقدامات تشکیل این انجمن، مدت ها پیش به پایان رسیده بود، با این حال، تاریخ افتتاح انجمن با فرا رسیدن ۶۳ امین سال استقلال غنا همزمان شده است.

وی از منظر سیاسی گفت : غنا نخستین کشور در زیر صحرای آفریقا است که اسرائیل را به عنوان یک ملت در سال ۱۹۵۸ به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود را با آن برقرار کرد. وی ادامه داد : غنا و اسرائیل از زمان ایجاد اسرائیل، تا سال ۱۹۷۳ روابط متقابل را حفظ کردند اما از آن سال به بعد روابط بین دو کشور به سردی گرایید.

اسقف اعظم گفت : به مدت ۴۰ سال، اسرائیل و غنا از طریق نیجریه به روابط سطح پایین خود ادامه دادند اما این روابط در سال ۱۹۹۴ دوباره برقرار شد و در سپتامبر ۲۰۱۱ روابط کامل دیپلماتیک مجددا ایجاد شد.

اسقف اعظم دانکن و ویلیامز، که ریاست مجمع اسقف اعظم و نظارت عمومی وزارت امور بین الملل (ACI) را نیز بر عهده دارد، گفت: از نظر مشارکت، این دو کشور از مزایای متقابل بهره مندند.

اسقف اعظم دانکن و ویلیامز با اشاره به جنبه های دینی گفت : غنا که یک کشور با اکثریت مسیحی است، از طریق ایمان متقابل به خدای ابراهیم، اسحاق و یعقوب رابطه عمیق معنوی با اسرائیل پیدا کرده است.

وی اظهار داشت : این یک واقعیت غیرقابل تصور است که نمی توان مسیحیت را از ریشه های یهودی خود جدا کرد، بنابراین، ما به همان اندازه در تاریخ و آرمان های یهود سهیم هستیم.

"... هر اتحادیه که می خواهد با اسرائیل رابطه برقرار کند، نباید فقط مورد استقبال، بلکه باید مورد تشویق و حمایت نیز قرار گیرد. به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا همه مؤمنان، دوستان اسرائیل و حامیان اسرائیل را به منظور هویت بخشی به عنوان یک ملت، کنار هم جمع کنیم."

دکتر لارنس تته ، یک ایونجلیست (انجیلی) مشهور بین المللی، بنیانگذار و رئیس سازمان جهانی معجزه آسایی، در این خصوص گفت که این انجمن در برنامه های سفارت اسرائیل شرکت می کند و همراه با آنها جشن مذهبی را برپا خواهند کرد.

منبع :

https://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/regional/Israel-Ghana-Friendship-Association-inaugurated-۸۸۷۲۰۰

کد خبر 1034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =