در طول سال ۲۰۲۱ دولت آمریکا و کنسولگری آن در لاگوس برای بهبود سلامت، امنیت، رشد اقتصادی، حقوق بشر، دموکراسی و آموزش در سراسر کشور نیجریه به این کشور مبلغ ۱ میلیون و بیست هزار دلار کمک کرده است

در طول سال ۲۰۲۱ دولت آمریکا و کنسولگری آن در لاگوس برای بهبود سلامت، امنیت، رشد اقتصادی، حقوق بشر، دموکراسی و آموزش در سراسر کشور نیجریه به این کشور مبلغ ۱ میلیون و بیست هزار دلار کمک کرده است.

پروژه های که این مبلغ به آنها اختصاص یافته به موضوعاتی چون : تقویت ارتباط با جوامع محروم، ترویج احترام به حقوق بشر و شفافیت در دولت، توانمندسازی زنان و جوانان، و آموزش معلمان و آموزش STEM ، کارآفرینی، سواد رسانه ای، مبارزه با اطلاعات نادرست و همچنین تقویت یک شبکه و کانون قوی فارغ التحصیلان ، مبادله فارغ‌التحصیلان ایالات متحده برای استفاده از مهارت‌ها، دانش و شبکه‌های آن  بویژه در ایالت های جنوب نیجریه بوده است .

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲ ایالات متحده در مجموعه کنسولگری جدید خود که در اکو آتلانتیک سیتی (شهر بازرگانی بین المللی نیجریه در لاگوس) که نماد سرمایه گذاری پایدار ایالات متحده در نیجریه محسوب میشود ، فعالیت جدید خود را آغاز خواهد کرد. (۱۰دی)

نظر کارشناسی و تحلیلی :

انسجام و هدفمند کردن حمایت ها و هدایت آن به امور عام المنفه در جذب رضایتمندی عموم مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی یک جامعه ، تاثیر بسیار مثبتی در تنظیم ، توسعه و گسترش روابط بین کشور ها دارد . این نوع حرکت اجتماعی ، زمینه های پذیرش فعالیت های کلان یک کشور خارجی در یک کشور را بیش از پیش و فراهم و نهادینه می کند . دولت امریکا در هرکشوری از این ابزار و تکنیک های فرهنگی- اجتماعی به کرات استفاده می کند تا فرهنگ تحمل پذیری در آن کشور را بالا ببرد و آمادگی لازم برای فعالیت های کلان اقتصادی را در آن کشور مهیا نماید. البته حجم اعتبارات و میزان اعتبارت درنظر گرفته نیز در این خصوص بسیار حائز اهمیت است و تقریبا اعتبار هزینه شده در کشور نیجریه از سوی امریکا برابر با یک پنچم اعتبار کل سازمان است.

این درحالی است اهداف پنهان دولت آمریکا در هدفمند کردن حمایت ها را نیز میتوان به آشکارا ملاحظه کرد که تقریبا این حمایت ها معطوف به ایالت های جنوبی که مسیحی نشین هستند، بوده است و ایالت های مسلمانان نشین کمترین حمایت را برخوردار بوده اند.

https://guardian.ng/news/u-s-consulate-awards-۱-۰۲m-to-nigerian-civic-organizations-expands-u-s-nigeria-bilateral-ties-in-۲۰۲۱/

کد خبر 10442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =