گوا شهری ساحلی در جنوب غربی هندوستان است که با سواحل ماسه‌ای و آرام در دنیا شناخته می‌شود که پذیرای سیل عظیمی از گردشگردان داخلی و خارجی می باشد که برای تفریح و اوقات فراغت به این ایالت بسیار کوچک در هند سفر می کنند. قلعه آگوادا یکی از مکان های دیدنی این ایالت

گوا شهری ساحلی در جنوب غربی هندوستان است که با سواحل ماسه‌ای و آرام در دنیا شناخته می‌شود که پذیرای سیل عظیمی از گردشگردان داخلی و خارجی می باشد که برای تفریح و اوقات فراغت به این ایالت بسیار کوچک در هند سفر می کنند. قلعه آگوادا یکی از مکان های دیدنی این ایالت به شمار می‌آید که در سال ۱۶۱۲ میلادی توسط پرتغالی‌ها در شمال گوا برای جلوگیری از حملات هلندی‌ها ساخته شده است. آگوادا در زبان پرتغالی به معنای آب می‌ باشد و دلیل آن وجود چشمه‌های متعدد آب در این منطقه است.

 معماران، قلعه را با ۲ دروازه در منطقه‌ایی استراتژیک ساخته‌اند به طوری‌که دید خوبی نسبت به دریا داشته باشد. فانوس دریایی قلعه که با ارتفاع ۱۳ متر در ۴ طبقه و در سال ۱۸۶۴ میلادی ساخته شده است، همچنان پابرجاست و به زیبایی خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید در قلعه منبع آبی با گنجایش ۱۰ میلیون لیتر جهت تامین آب برای کشتی‌ها تعبیه کرده بودند. با وجود تعداد بیشماری توپ جنگی، پرتغالی‌ها از قلعه آگوادا به عنوان یک توپخانه بزرگ استفاده می‌کردند.

کد خبر 10526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =