۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

مدیر و رئیس کمیسیون ملی حج نیجریه   NAHCON ذکرالله کونله حسن که عملا این دوره را از ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ در اختیار گرفته ، علیرغم دشواری های تاریخی که برجهان بخاطر  فراگیری  کووید-۱۹ حاکم شد ، به برخی از دستاوردهای مهم در این دوره اشاره می کنند :

مدیر و رئیس کمیسیون ملی حج نیجریه  NAHCON ذکرالله کونله حسن که عملا این دوره را از ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ در اختیار گرفته ، علیرغم دشواری های تاریخی که برجهان بخاطر  فراگیری  کووید-۱۹ حاکم شد ، به برخی از دستاوردهای مهم در این دوره اشاره می کنند :

·        راه اندازی طرح پس انداز صندوق حج : و اجرای آن در شش ایالت کلیدی کانو ، لاگوس ، ایدو ، ایبونی ، ناساوارا ، بائوچی که به نوعی این طرح از کشور مالزی الهام گرفته شده است و به نوعی خودگردانی و مردم گردانی مراسم حج را بدنبال دارد

·        استقلال مالی در حوزه خشک فراساحلی ، این طرح به  درآمد زا کردن  املاک و اماکن تحت اختیار سازمان حج می پردازد که دربخش دریائی این کار درحال انجام است .

·        ایجاد مرکز اقتصاد دیجیتال در سازمان حج 

·        توانمند سازی و ظرفیت آفرینی : از آغاز سال ۲۰۲۱ تا به امروز، در مجموع ۲۵ دوره آموزشی ارتقای ظرفیت برای کارکنان کمیسیون سازماندهی شده است. این آموزش ها برای به روز نگه داشتن کارکنان و آماده نگه داشتن کارمندان برای از سرگیری کامل عملیات حج و عمره طراحی شده است.

·         استمرار ایجاد و تقویت دفاتر حج : پنج دفتر منطقه ای به نام های میدوگوری، کانو، ایلورین، لاگوس، پورت هارکورت بازگشایی و در سوکوتو نیر ایجاد شده است و مراکز ارتباطی در بائوچی، کادونا، ابوجا و یولا نیز تقویت شدند.

·         پیشنهاد ایجاد مرکزیا موسسه بین المللی حج

  • نوسازی ستاد مرکزی سازمان حج  NAHCON
  • اصلاحات انقلابی و دیجیتالی کردن حج عمره در نیجریه:کمیته دائمی ۱۵ نفره عمره توسط کمیسیون ملی حج نیجریه برای ارزیابی دائمی ارائه خدمات با کیفیت به زائران تشکیل شد.
  • تشکیل واحد مبارزه با فساد و شفافیت (ACTU: بازپرداخت هزینه حج ۲۰۲۰ به زائران از جمله این وظایف است
  • ایجاد کمپین آگاهی بخشی Covid-۱۹ در تلویزیون، رادیو و رسانه ها
  • ساخت کلینیک کارکنان در ابوجا

نظر کارشناسی و تحلیلی :

با توجه به سابقه طولانی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ساماندهی ، هدایت و راهبری این مراسم دینی به نظر می رسد این سازمان میتواند با ایجاد و خلق فرصت خوب ، زمینه تعامل و همکاری با نهاد متناظر درنیجریه را فراهم نماید . (۲۲ دی)

کد خبر 10539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =