آلمان از بیست‌وششم سپتامبر تا سوم اکتبر میزبان هفته بین‌فرهنگی خواهد شد. این رویداد با هدف کاهش رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه با گروه‌های اقلبت در کشور ژرمن‌ها برگزار می‌شود.

منبع: سایت اطلاع‌رسانی هفته بین‌فرهنگی

آلمان از بیست‌وششم سپتامبر تا سوم اکتبر میزبان هفته بین‌فرهنگی خواهد شد. این رویداد با هدف کاهش رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه با گروه‌های اقلبت در کشور ژرمن‌ها برگزار می‌شود.

“هفته بین‌فرهنگی” ، عنوان برنامه‌ای است که از سال ۱۹۷۵ در اواخر ماه سپتامبر در شهرهای مختلف آلمان برگزار می‌شود. طی این هفته، اعضای کنفرانس اسقف‌های آلمان، کلیسای انجیلی، کلیسای ارتدوکس یونانی و سایر جوامع مذهبی، مقامات شهرداری‌ها، موسسات خیریه، اتحادیه‌های کارگری، شوراهای ادغام و سازمان‌های مربوط به مهاجران گرد هم جمع می‌شوند و حدود ۵ هزار رویداد در بیش از ۵۰۰ شهر آلمان را سازماندهی می‌کنند.

امسال نیز قرار است، هفته بین فرهنگی از بیست‌وششم سپتامبر تا سوم اکتبر در سراسر آلمان برگزار شود. آنطور که سایت هفته بین فرهنگی گزارش داده است؛ این رویداد با هدف کاهش رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه علیه گروه‌های اقلیت برگزار می‌شود. در این سایت، درباره علت برگزاری این هفته آمده است:«در آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی، رفتارهای نژادپرستانه علیه گروه‌های اقلیت در حال افزایش است. هر چند برخی تلاش می‌کنند تا با فراخوان‌ها و ارائه گزارش‌های مختلف،‌ توجه شهروندان و رسانه‌ها را به جلب کنند، اما راه‌حل ساده‌ای برای این چالش‌ وجود ندارد. این در حالی است که آینده جامعه ما در تنوع و تکثیر گروه‌های قومی و مذهبی به شمار می‌آید که در دهه‌های اخیر در آلمان افزایش یافته است. نژادپرستی شهروندان را از یکدیگر دور می‌کند و ترس از یکدیگر در جامعه را گسترش می‌دهد. این در حالی است که صدای بسیاری از افراد متمدن که برای همزیستی مسالمت‌آمیز در آلمان و اروپا فعالیت می‌کنند، باید دوباره شنیده شود. از سوی دیگر، در سال‌های اخیر پناهجویان بسیاری به سمت اروپا روی آورده‌اند. گروهی از آن‌ها از مسیرهای سخت به کشورهای اتحادیه اروپا رسیده‌اند و باید با روشی درست و منظم در کشورهایی که آماده پذیرش آن‌ها هستند، ساکن شوند. این اقدام احترام به حقوق بشر است. از این‌رو، برگزاری هفته بین‌فرهنگی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی اهمیت زیادی دارد. این هفته باعث گسترش ارتباط گروه‌های مختلف با یکدیگر می‌شود.»

کلیساها مرکز اصلی برای تهیه محتوای هفته بین‌فرهنگی هستند. اعضای کنفرانس اسقف‌های آلمان، کلیسای انجیلی، کلیسای ارتدوکس یونانی در ماه مه، فراخوانی  منتشر کردند و از علاقمندان خواستند تا پیشنهادات خود را برای حضور در این برنامه ارائه دهند. حال قرار است مقامات محلی در شهرداری‌ها، اعضای موسسات خیریه، اتحادیه‌های کارگری، شوراهای ادغام و سازمان‌های مربوط به مهاجران گرد هم جمع شوند و صدها برنامه را برای امسال برنامه‌ریزی کنند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این هفته به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.interkulturellewoche.de/kurzinfo

کد خبر 10561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =