گروهی از قضات شامل پنج قاضی به ریاست رئیس دادگستری هند رانجان گوگوی در حال رسیدگی به دادخواستهای متعددی است که حکم ۲۰۱۰ دیوان عالی الله آباد را به چالش می کشد که طی آن زمین ۲.۷۷ هکتاری را به طور مساوی بین هیئت موقوفات اهل سنت به نام نیرومو آخارا و رام لالا تقسیم می کند.

پس از نافرجام ماندن بحث میانجیگری که توسط دادگاه عالی آغاز شده بود، این دادگاه دستور دادرسی روزانه این پرونده را برای به سرانجام رساندن آن صادر کرد. گروهی از قضات شامل پنج قاضی به ریاست رئیس دادگستری هند رانجان گوگوی در حال رسیدگی به دادخواستهای متعددی است که حکم ۲۰۱۰ دیوان عالی الله آباد را به چالش می کشد که طی آن زمین ۲.۷۷ هکتاری را به طور مساوی بین هیئت موقوفات اهل سنت به نام نیرومو آخارا و رام لالا تقسیم می کند. گفته می شود که میر بقی ، سردارِ بابر، امپراتور مغول ، یک معبد لرد رام را که به عنوان زادگاه او محترم شمرده می شد در سال ۱۵۲۸از بین برد تا مسجد بابری در آنجا بنا شود، مسجدی که آن هم نهایتا در سال ۱۹۹۲ تخریب شد.

محمد افضل مشاور ملی شاخه مسامانان راشتریا مانچ (ام.آر.ام) گفت: " پس از پرونده ممنوعیت سه طلاقه شفاهی، ما بر روی قضیه زادگاه رام متمرکز شده ایم، مسئله ای که با احساسات و باورهای مذهبی ۸۰۰ میلیون نفر از مردم کشور مرتبط است و با ساختن معبد در این محل به نتیجه خواهد رسید." گروه مسلمانان راشتریا مانچ در تاریخ ۸ آگوست این کمپین را در دهرادون آغاز کردند و از مدتها قبل ساخت معبد رام به عنوان هدف تعیین شده آنها و مبنای راه اندازی این کمپین بوده است.محمد افضل افزود:" برخی از قدرت ها در کشور وجود دارند که می خواهند جو را خراب کنند. ما با ایجاد آگاهی در بین مسلمانان در خدمت همه مردم هستیم." ام.آر.ام تنها سازمان مسلمانِ زیرمجموعه سانگ پاریوار است وآقای ایندرش کومار، ارشدِ سوایام سواک سانگ را به عنوان پشتیبان خود دارد. افضل ادامه داد:" ساخت معبد رام در زادگاه او باید با کمک جامعه مسلمانان انجام شود. مدیر اجرایی ام.آر.ام گفت:" نماز حداقل در ۲۲ مسجد در شهر معبد اقامه می شود و افزود: آیودیا همچنین مزار ها و حرم های حضرت نوح و حضرت شیث را نیز دارد که به عنوان پیامبران خدا شناخته می شوند."

روزنامه: دی ان اِ

کد خبر 1063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =