حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان و خاورمیانه با وزیر بازرگانی و سفیر سریلانکا در اسلام آباد دیدار کرد، وی در این دیدار خواست تلاش های مشترک برای مصالحه انجام شود

حافظ محمد طاهر محمود اشرفی از کشته شدن پریانتا کومارا، مدیر سریلانکایی در کارخانه سیالکوت ابراز تأسف کرد. وزیر بازرگانی سریلانکا از اقدامات فوری دولت و مردم پاکستان برای دستگیری و مجازات قاتلان مدیر سریلانکایی تشکر کرد و گفت: مردم و دولت سریلانکا از مردم و دولت پاکستان به خاطر واکنشی که در خصوص قتل شهروند سریلانکایی نشان داده اند، رضایت کاملی دارند. وزیر بازرگانی سریلانکا خواهان روابط قوی بین رهبران مذهبی پاکستان و سریلانکا شده است. روابط پاکستان و سریلانکا بسیار قوی و پایدار است و می‌خواهیم همکاری‌های دو کشور در تجارت، اقتصاد، گردشگری به ‌ویژه گردشگری مذهبی افزایش یابند. (روزنامه نوای وقت ۶ بهمن ۱۴۰۰).

توضیح: مدیر سریلانکایی مذکور توسط کارکنان کارخانه در شهر سیالکوت به اتهام توهین به مقدسات به قتل رسید، اما این اقدام از سوی مقامات سیاسی، مذهبی و علمای تمام مکاتب فکری پاکستان محکوم گردید و تقاضای مجازات برای قاتلان آن صورت گرفت.

 

کد خبر 10833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =