پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان برای ابراز تسلیت در مورد حادثه سیالکوت از سفارت سریلانکا در اسلام آباد دیدار کرد و با سفیر آن کشور ملاقات کرد.

براساس این گزارش، پیر نورالحق قادری در گفت‌ وگو با سفیر سریلانکا به این منظور گفت: حادثه قتل بی‌معنای مدیر سریلانکایی شرم‌آور است و برای هیچ جامعه ‌ای قابل قبول نیست. نخست‌ وزیر پاکستان علاقه‌مند است تا این پرونده به زودی به نتیجه منطقی برسد.

موهان ویجی ویکراما، سفیر سریلانکا گفت: برای تمامی ملت پاکستان مایه خرسندی است که علیه این واقعه موضع گیری کردند، دولت و مردم سریلانکا از تلاش های دولت پاکستان راضی هستند. وی گفت: پاکستان نقش مهمی در ریشه کن کردن تروریسم در سریلانکا ایفا کرد، جنایتکاران علیه مدیر سریلانکا از کارت مذهبی استفاده کردند و چنین افرادی در هر جامعه ای وجود دارند.

دیوید آلبرت، عضو کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان و مفتی گلزار نعیمی نیز در این نشست تسلیت حضور داشتند. 

وزیر امور مذهبی پاکستان همچنین گفت: خانواده خود من نیز تحت تأثیر حملات تروریستی قرار گرفت و در آن حملات افراد زیادی به شهادت رسیدند. 

موهان ویجی ویکراما، سفیر سریلانکا گفت: پس از حادثه سیالکوت، مردم دائماً برای تسلیت به سفارت می آیند، روابط برادرانه هر دو کشور بالغ بر ۷۰ سال است.

دیوید آلبرت، عضو کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان گفت: برای هماهنگی میان گروه های مختلف مذهبی، قومی و زبانی پاکستان با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 10853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =