علامه راجا ناصر عباس جعفری، دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: ۶ ژوئیه روز یاد آوری عزم ملت شیعه است.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: آن روز یادآور روزی است که پیروان "کربلا " برای حقوق خود در مقابل ظلم و دیکتاتوری ایستادگی کردند و پیروز شدند. وی افزود: آن روز روزی است که تجمع کامل ملت شیعه به رهبری، رهبر شجاعی همچون علامه مفتی جعفر حسین و با وحدت و همبستگی ملت شیعه که شکست ناپذیر بوده است، در مقابل نیروهایی ظالم و دیکتاتوری که می خواستند شاهد پراکنده شدن پیروان حسینی (ع) باشند، ایستادگی کرده و آن ها را شکست داد، زیرا ملت شیعه ثابت کرد هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند آن ها را از حق خود حتی یک اینچ عقب برانند.

   علامه گفت: ۶ ژوئیه روز پیروزی ملت شیعه بر دیکتاتوری است و بزرگترین تهدید دشمن به اتحاد شیعه است. وی گفت: اگر هر فرد شیعه این واقعیت را درک کند و خردمندی از خود نشان دهد، هیچ کس جرات نخواهد کرد در برابر ما قرار بگیرد.

  علامه راجا ناصر عباس جعفری گفت: این روز، روز تجدید عهد است تا برای استفاده از سلاح وحدت برای حفاظت، توسعه و گسترش شیعه به عنوان قدرتی انکار ناپذیر، تجدید عهد کنیم. به جای اختلافات جزئی و گروهی باید وحدت بین مومنین را گسترش دهیم و عزادار واقعی امام حسین (ع) و پیرو ولایت علی بن ابی طالب (ع) باشیم.

     توضیح: 

   در تاریخ ۶ ژوئیه ۱۹۸۰ میلادی، ملت جعفری (شیعیان) کنوانسیون بزرگی را به رهبری مرحوم علامه مفتی جعفر حسین، نخستین رهبر شیعیان پاکستان در اسلام آباد برای دستیابی حقوق شیعه برگزار کرد.

   در آن زمان ضیاء الحق، اعلام کرده بود زکات را از مردم مسلمان از طریق بانک ها اخذ خواهد کرد، در حالی که بنا به فقه شیعه به پول نقد زکات تعلق نمی گیرد، اما وی با قدرت حکومتی خود می خواست آن را به قانون تبدیل کند و زکات وجوه نقد را از شیعیان نیز دریافت نماید.

   علامه مفتی جعفر حسین عالم برجسته آن زمان شیعه در اسلام آباد برنامه ای تحت عنوان کنوانسیون را طراحی و اجرا نمود که بر اساس آن شیعیان سه روز اسلام آباد را محاصره کرده و پس از ناکامی در گفتگوها، شیعیان دبیرخانه دولت را به رهبری مفتی جعفر حسین در دست گرفتند، به طوری که گفته شده؛ پرچم حضرت ابوالفضل (ع) را بر سقف ساختمان دبیرخانه دولت نصب کردند.

   دولت نظامی ضیاء الحق پس از مذاکره، تقاضای شیعیان را پذیرفت و تعهد داد، فقه جعفری را در آینده در قانونگذاری مورد توجه و مد نظر قرار خواهد داد.

کد خبر 10861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =